Γυμνάσιο Καλυβίων: Συμμετέχει σε εκπαιδευτική δράση για το 1821

Πέμπτη 25 Μαρτίου 2021

Το Γυμνάσιο Καλυβίων συμμετέχει σε μια σημαντική εκπαιδευτική δράση με τίτλο «Χαρτί και καλαμάρι» που υλοποιείται στο μάθημα της Ιστορίας από τους μαθητές της Γ΄ τάξης, με υπεύθυνη την εκπαιδευτικό Αγγλικής Φιλολογίας κυρία Γεωργία Κολοκύθα, δράση που σχετίζεται με τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.

Συγκεκριμένα στο πλαίσιο των φετινών εορτασµών, η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, τις Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης Αχαΐας, Ηλείας και Αιτωλοακαρνανίας δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων και το ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας αναπτύσσουν δραστηριότητες και δράσεις για εκπαιδευτικούς και μαθητές των σχολείων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας.

Το πρόγραμμα που συμμετέχει το Γυμνάσιο Καλυβίων αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τη λήξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, γίνεται διαδικτυακά και περιλαμβάνει:

Γνωριμία µε τα εργαλεία και τον τρόπο γραφής και επικοινωνίας τον 19ο  αιώνα, στην Ελλάδα. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα γνωρίσουν τα γνήσια εργαλεία γραφής της εποχής, όπως την πένα, τον κονδυλοφόρο, το καλαµάρι, την καλαμοθήκη, τις γραφίδες, προερχόμενα από ιδιωτική συλλογή. Επίσης οι μαθητές με διαδραστικό τρόπο θα δηµιουργήσουν, με τη χρήση των παραπάνω εργαλείων, δικές τους επιστολές, σαν ένα είδος επικοινωνίας, µε βάση ένα πραγματικό γεγονός τοπικής ιστορίας.

 

Τέλος μέσα από τις δράσεις που υλοποιούνται, επιδιώκεται μεταξύ άλλων, οι μαθητές και οι μαθήτριες:

- Να έρθουν σε επαφή με το εγγύτερο και απώτερο παρελθόν του έθνους και γεγονότα της Επανάστασης του 1821, που σημάδεψαν τη νεότερη ιστορία.

- Να προσεγγίσουν πτυχές του πολιτισμού της εποχής σε µια διαχρονική και σύγχρονη θεώρησή τους.

- Να μάθουν να συλλέγουν υλικό, να επεξεργάζονται πληροφορίες και να εξάγουν συμπεράσματα.

- Να ανατρέξουν σε τοπικά αρχεία, να μελετήσουν πηγές.

- Να προγραμματίσουν κοινές δράσεις µε άλλα σχολεία µε άξονα ποικίλες πτυχές του 1821.