Τετάρτη 18 Απριλίου 2018
Καμία άλλη αξιοποίηση πέραν της στρατιωτικής δεν μπορεί να υπάρξει για τα αεροδρόμια του Αγρινίου (το στρατιωτικό στην περιοχή Πλατάνου Καλυβίων και το πρώην πολιτικό στο Δοκίμι). Και αυτό γιατί το Αγρίνιο βρίσκεται εντός της «Περιοχής Αποκλειστικότητας» του αεροδρομίου του Ακτίου που παραχωρήθηκε στη Fraport.
Για την όποια αξιοποίηση των αεροδρομίων τον πρώτο λόγο έχει το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), στο οποίο ανήκουν τα δύο αεροδρόμια, με δεδομένη όμως τη Σύμβαση Παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport διαπιστώνεται ότι η περιοχή του Αγρινίου βρίσκεται εντός της «Περιοχής Αποκλειστικότητας» του αεροδρομίου του Ακτίου, δηλαδή εντός της κυκλικής περιοχής ακτίνας 100 χλμ με κέντρο το σημείο αναφοράς του Αεροδρομίου Ακτίου.
Αυτό αναφέρεται σε έγγραφο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που διαβιβάστηκε στη Βουλή στα πλαίσια του κοινοβουλευτικού ελέγχου και περιήλθε σε γνώση του ΑγρίνιοCulture.gr Σύμφωνα με το άρθρο 4.10 της Σύμβασης Παραχώρησης «εάν ο Παραχωρητής ή/και το Δημόσιο άμεσα μέσω παραχώρησης σε τρίτο μέρος κατασκευάσει, αναπτύξει, αναβαθμίσει ή/και λειτουργήσει κάποιο άλλο αεροδρόμιο στις Περιοχές Αποκλειστικότητας οποιουδήποτε Περιφερειακού Αεροδρομίου (εξαιρουμένου προς αποφυγή αμφιβολίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι) (πλην των αεροδρομίων που ήδη λειτουργούν κατά την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης ως εμπορικά αεροδρόμια δημόσιας χρήσης στην Ελληνική Δημοκρατία) θα έχει επέλθει γεγονός ευθύνης του Δημοσίου…».
Έτσι για τα επόμενα 40 χρόνια (+10 χρόνια δικαίωμα παράτασης) που η Fraport θα διαχειρίζεται το αεροδρόμιο του Ακτίου, η μόνη αξιοποίηση που θα μπορούσε να υπάρξει για τα αεροδρόμια του Αγρινίου είναι η στρατιωτική.
Πηγή: agrinioculture.gr