?php /** * @package Helix Framework * Template Name - Shaper Helix - II * @author JoomShaper http://www.joomshaper.com * @copyright Copyright (c) 2010 - 2015 JoomShaper * @license http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html GNU/GPLv2 or later */ //no direct accees defined ('_JEXEC') or die ('resticted aceess'); ?> Μήνυμα Κυριακής του Θωμά (12/05) του Μητροπολίτου κ. Δαμασκηνού

Μήνυμα Κυριακής του Θωμά (12/05) του Μητροπολίτου κ. Δαμασκηνού

Κυριακή 12 Μαΐου 2024

Διαβάστε το μήνυμα του Μητροπολίτου Αιτωλίας & Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνού για την Κυριακή του Θωμά, το οποίο αναγνώσθηκε σήμερα στους ιερούς ναούς, με την Εκκλησία μας να τιμά και να εορτάζει τον Άγιο Επιφάνιο, Επίσκοπο Κωνσταντίας και Αρχιεπισκόπου Κύπρου, τον Άγιο Γερμανό, Πατριάρχη Κωνσταντινούπολης και τον Όσιο Θεόδωρο τον εν Κυθήροις ασκήσας.

γαπητοί μου Πατέρες καί δελφοί,

Παιδιά μου ν Κυρί γαπημένα,

λόφωτη ξημέρωσε σημερινή Κυριακή. Μόλις μία βδομάδα πρίν, τό σκοτάδι το δη συντρίφτηκε πό τό φς το ναστάντος Χριστο. καρδιά μας κόμη πάλλεται πό τόν θρίαμβο τς νίκης τς Ζωής πί το θανάτου. δρόμος πρός τήν Οράνια Βασιλεία βρίσκεται νώπιόν μας ρθάνοιχτος. Σταυρός, πό ργανο φρικτο θανάτου, γινε σύμβολο τς ναγεννημένης λπίδος τς νθρωπότητος.

Εναι ραγε λήθεια; Ζε μέχρι πρίν λίγες μέρες νεκρός σταυρωμένος; Πς νά πιστέψουμε σέ να γεγονός τόσο ντίθετο  μέ τήν νθρώπινη λογική μας; Πς νά μπιστευτομε μαρτυρίες λλων, ταν ο δικές μας ασθήσεις συνεχίζουν νά δέχονται μόνον μπειρίες θανάτου καί σκότους; Πς νά πιτρέψουμε στήν χαρά νά κατακλύσει τήν καρδιά μας, ταν καθημερινά φτάνουν σέ μς νθρώπινοι θρνοι καί πολεμικές αχές;

τσι ασθάνεται σήμερα καί πόστολος Θωμς. Μέχρι πρίν λίγες ρες, βρισκόταν μαζί μέ τούς φοβισμένους καί πογοητευμένους δελφούς του καί μαθητές το κοινο Διδασκάλου τους. Μαζί μοιράζονταν τήν φρικτή νάμνηση το αμόφυρτου ησο πάνω στόν Σταυρό. Μαζί ποροσαν, πώς εναι δυνατόν νά κπληρωθον ο διαβεβαιώσεις πού δινε πρός κείνους περί τς γέρσεώς Του. Φοβισμένοι στό περο, μέ τούς ξαγριωμένους Φαρισαίους νά τούς αναζητούν, μέχρι πριν λίγες ρες, παρηγορούσαν νας τόν λλον καί ναζητοσαν μία μικρή χαραμάδα λπίδος.

Καί ατή χαραμάδα μφανίστηκε καί γινε πύλη, μέσα πό τήν ποία, μέ τρόπο νεξήγητο, παράλογο καί θαυμαστό, Κύριος τς ζως ρθε νά ποδείξει μέ τήν παρουσία Του πώς ο παγγελίες Του ταν ληθινές. Βρέθηκε ξανά μεταξύ τους, μοιράστηκε μαζί τους τό ψωμί καί τό κρασί καί διακήρυξε, χι μέ λόγια λλά μέ τό λοφώτεινο πρόσωπό Του πώς τά παλαιά παρλθαν καί πώς τό μέγα Πάσχα, τό μέγα πέρασμα πό τόν θάνατο στήν ζωή, ταν πλέον, χι πόσχεση, λλά γεγονός.

Ποιά συναισθήματα νά τούς κατέκλυσαν κείνη τήν ρα; Ποιά νάσταση νά συντελέστηκε καί στήν δική τους ψυχή; Δέν πάρχουν λόγια νά περιγράψουν μία τέτοια μπειρία. Μόνο ταν πόνος καί ο δοκιμασίες χουν ρίξει τήν ψυχή μας στό πιό βαθύ σημεο το δη καί αφνίδια μφανίζεται στήν ζωή μας τό πέρλαμπρο ναστάσιμο φς, μόνο ταν παρξή μας χει γονατίσει πό τήν θλίψη καί νέλπιστα, τν θυρν τς ψυχς μας κεκλεισμένων, βιώνουμε τήν θεία παρηγοριά, μόνο τότε εμαστε σέ θέση νά βιώσουμε τήν μεγάλη λήθεια τς γέρσεως το Κυρίου καί νά κηρύξουμε πό τά βάθη τς ψυχς μας πώς Χριστός νέστη.

Τέτοια θαυμαστή ποκάλυψη βίωσαν καί τήν ρα κείνη ο Μαθητές. πόστολος Θωμς, μως, λείπει. ταν πιστρέφει, Κύριος δέν εναι πιά κε. Βλέπει την χαρά στά πρόσωπα τν δελφν του λλά δέν το ρκε. κούει τά γεμάτα νθουσιασμό λόγια τους λλά δέν τά πιστεύει. Τά μάτια του χουν κρατήσει μόνο τίς πληγές στά χέρια, τά πόδια καί τήν πλευρά το Διδασκάλου του. Ατές ο πληγές εναι μόνη λήθεια πού δέχεται. Ατές ο πληγές εναι δική του πραγματικότητα. Ατές ο πληγές εναι πηγή τς δικς του πογοητεσεως πού χει κατακλείσει τήν καρδιά του. Στήν μνήμη του χει γκατασταθε καταπληγωμένος   καί    πνοος ησος καί μόνο   Ατόν   ναγνωρίζει.

«Ατές τς πληγές θέλω νά κουμπήσω. Χριστό χωρίς πληγές δέν ναγνωρίζω», δηλώνει   πρός τούς δελφούς του.

Καί πληγωμένος Διδάσκαλος μφανίζεται νώπιόν του. Μέ τά δια στίγματα στά χέρια καί τά πόδια Του. Μέ τήν δια πληγή στήν πλευρά Του. Καί, σως ναρωτηθετε, τί θέση χουν στό ναστημένο σμα Του ατά τά στίγματα; Πς νάσταση δέν κατάφερε νά τά ξαφανίσει; Ποιά εναι χρησιμότητα καί ποιός σκοπός νά εναι κόμα μφαν ατά τά σημάδια το θανάτου πάνω στό πανάχραντο Σμα τς ζως;

Μεγάλος σκοπός καί μεγάλη σκοπιμότητα τν στιγμάτων ατν, δελφοί μου. Πρτον, γιά νά μήν ξεχνομε πώς, κόμη καί μετά τήν νάσταση το Χριστο, θάνατος εναι κόμη παρών στήν ζωή μας καί πώς δύναμή του παραμένει μεγάλη. Δεύτερον, γιά νά βεβαιωθομε πώς ναστημένος Χριστός δέν εναι νας ρχόμενος πό ναν λλο κόσμο, λλά κενος, ποος πράγματι πέρασε νικηφόρα μέσα πό τό κράτος το θανάτου καί φέρει κόμη τίς πληγές ατές ς ποδείξεις τς νίκης Του. πάρχει μως καί κάτι τρίτο: ο πληγές ατές εναι πηγή τς δικς μας παρηγορις. Διότι, ο πληγές Του εναι ο δικές μας πληγές πού μέ τήν θεία φιλανθρωπία Του κανε δικές Του. Τά δικά μας πάθη καί τίς δικές μας δύνες πωμίστηκε Χριστός μας, προκειμένου νά περάσει μαζί μας μέσα πό τήν κοιλάδα τν κλαυθμν καί το πόνου πού καθημερινά βαδίζουμε λοι μας. Τά πάθη μας γιναν πάθη Του, πόνος μας πόνος Του. Μέ τήν νάστασή Του μως, δύναμή Του γινε δύναμή μας καί ζωή Του, ζωή μας. Τά στίγματα εναι κεί γιά νά μς θυμίζουν πώς δύναμη το πόνου μας εναι μεγάλη, πως μεγάλη πρξε καί δική Του δύνη πάνω στόν Σταυρό. Μεγαλύτερη μως εναι δύναμη τς ζως, τς χαρς καί το φωτός πού μς καλε νά μοιραστομε μαζί Του.

Ο πληγές πάνω στό ναστημένο Σμα εναι μφανες, μως δέν πονον καί δέν αμορραγον πλέον. Μόνο μαρτυρον πως τίποτα δέν μπορε νά ντισταθε στήν δύναμη τς ναστάσεως. Θωμς ξαναβλέπει τίς πληγές πού μέχρι πρίν δύο μέρες εχε δε πάνω σέ να νεκρό. Τώρα βλέπει τίς διες πληγές, μόνο πού νεκρός χει δώσει τήν θέση του σέ να λόφωτο σμα, διαποτισμένο πό αώνια ζωή. Τώρα, ο πληγές ατές ναβρύζουν καί τήν δική μας λπίδα.

 δελφοί μου,

πόστολος Θωμς ντίκρισε τότε τίς πληγές το ναστημένου Χριστο καί πίστεψε. ντικρίζουμε καί μες σήμερα τίς φρικτές πληγές τς νθρωπότητος πού αμορραγε. ναρωτιόμαστε, ποιά δύναμη μπορε νά παρηγορήσει τόσο πόνο καί νά γιατρέψει τόσο θάνατο. Στρέφουμε τότε τήν ματιά μας στήν εκόνα τς ναστάσεως καί διακρίνουμε τά στίγματα το Σταυρο. Στρέφουμε τήν καρδιά μας πρός κενον πού κανε λο τόν νθρώπινο πόνο δικό Του καί βλέπουμε τό πανάγιο Σμα Του νά χει νικήσει τόν πόνο καί τόν θάνατο. Εναι τό διο σμα πού γίνεται τροφή μας κατά τήν Θεία Λειτουργία. ς γευόμαστε διαρκς τόν Θεό, ς γευόμαστε διαρκς τήν Ζωή, ς γευόμαστε διαρκς τήν νάσταση και, μαζί μέ τόν πόστολο Θωμ, ς διακηρύσσουμε μέ λη τήν δύναμη τς ψυχς μας, μέχρι τελευταίας μας ναπνος:

« Κύριός μου καί Θεός μου». μήν.                                                          

Μ λη μου τν πατρικ γάπη,

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΣ

† Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΣ