Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
Οι διαγωνισμοί ρομποτικής τα τελευταία χρόνια, προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να αναδείξουν τις γνώσεις και τα ταλέντα τους. Η ομάδα ρομποτικής του Γυμνασίου Καλυβίων συμμετείχε στο Φεστιβάλ που διοργάνωσε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) Νομού Πέλλας από τις 17 και έως 19 Απριλίου 2024.
Την Πέμπτη 18 Απριλίου 2024 η ομάδα μας συμμετείχε σε ειδική παρουσίαση του έργου της σε πανελλήνιο επίπεδο, στα πλαίσια του 13ου Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας.
Η ομάδας ρομποτικής του σχολείου μας στο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2024 εντυπωσίασε μέλη άλλων ομάδων που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Η ομάδα ρομποτικής υποστηρίζεται από τους Καθηγητές: Μαστρογιάννη Μάνθα (ΠΕ86)- Καραγιώργου Σωτηρία (ΠΕ02) Καραγεώργο Απόστολο (ΠΕ11). Και αποτελείται από τους μαθητές: Αρωνιάδα Αγγελική, Κωνσταντίνου Γεώργιο, Πεσλή Ειρήνη, Ζαρκαδούλα Αριστέα, Καραλή Παναγιώτη, Χετάι Αγγελική, Υζεράι Ίσι, Ντεμάι Παύλο, Βασιλείου Αγγελική, Γκίκα Ιουλία, Ντεμάι Αντριάνα, Σαμπάνι Άνι και Τριανταφύλλου Όλγα.
H Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Δ.Ε.) Πέλλας, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Π.Ε.) Πέλλας και ο Δήμος Πέλλας συνδιοργάνωσαν το «Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Τεχνολογίας: Προωθώντας την Καινοτομία 2024» το οποίο πραγματοποιήθηκε δια ζώσης στο Πνευματικό Κέντρο Γιαννιτσών και εξ αποστάσεως την Τετάρτη 17, την Πέμπτη 18 και την Παρασκευή 19 Απριλίου 2024.
Σκοπός και στόχοι του Φεστιβάλ
Για τα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΠΑ.Λ., ΓΕ.Λ., Γυμνάσια)
Το Φεστιβάλ έχει ως σκοπό την γνωριμία μαθητών και εκπαιδευτικών με την (εκπαιδευτική) ρομποτική, τη διάδοση της χρήσης της και την αξιοποίηση της ρομποτικής και της τεχνολογίας, γενικότερα, σε διάφορους τομείς της εκπαίδευσης (μαθήματα Θετικών Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών - μαθήματα τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ). Επίσης, η προτεινόμενη δράση στοχεύει στην ενημέρωση μαθητών και εκπαιδευτικών για την συμβολή της ρομποτικής και της τεχνολογίας, γενικότερα, στην επίλυση προβλημάτων (περιβαλλοντικών, τεχνολογικών, επιστημονικών, υγείας, κ.ά.). Τέλος, έμφαση δίνεται στην ενθάρρυνση κοριτσιών και αγοριών να ασχοληθούν με την ρομποτική αποδομώντας τα έμφυλα στερεότυπα.
Οι επιμέρους στόχοι και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα ήταν:
Οι συμμετέχοντες μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικοί:
- Να πληροφορηθούν για την (εκπαιδευτική) ρομποτική (υλισμικό και λογισμικό), για την ραγδαία διάδοση στη χρήση της και για τις Ανοιχτές Τεχνολογίες Ρομποτικής και τα πλεονεκτήματά τους.
- Να κατατοπιστούν για το πώς η ρομποτική και η τεχνολογία, γενικότερα, μπορεί να ενταχθεί και να αξιοποιηθεί στην διδασκαλία μαθημάτων Θετικών Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών - μαθημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ.
- Να αντλήσουν ιδέες, οι οποίες θα αποτελέσουν έναυσμα για την αξιοποίηση της ρομποτικής και της τεχνολογίας, γενικότερα, τόσο στην διδακτική διαδικασία στο Σχολείο, όσο και στην καθημερινή πρακτική.
- Να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες για την εφαρμογή της ρομποτικής και τεχνολογίας μέσω των βιωματικών εργαστηρίων.
- Να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές για τη διάδοση της χρήσης ρομποτικής και τεχνολογίας.
- Να προσεγγίσουν διαθεματικά γνωστικά αντικείμενα Θετικών Επιστημών, Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνολογικών Επιστημών - μαθήματα τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑΛ.
- Να συναντηθούν με μαθητές, μαθήτριες, εκπαιδευτικούς άλλων σχολείων και να μοιραστούν απόψεις και εμπειρίες.
- Να ενημερωθούν για το πώς η ρομποτική και η τεχνολογία, γενικότερα, μπορεί να συμβάλει στην επίλυση προβλημάτων (περιβαλλοντικών, τεχνολογικών, επιστημονικών, υγείας, κ.ά.).
- Να προβληματιστούν σχετικά με τις προοπτικές της χρήσης / αξιοποίησης της ρομποτικής και της τεχνολογίας, γενικότερα, τα ενδεχόμενα προβλήματα και να αρχίσουν να σκέφτονται για δυνατότητες επίλυσής τους.
- Οι μαθητές/-τριες, εργαζόμενοι σε ομάδες, να ενθαρρυνθούν να μοιράζονται ιδέες και να συνεργάζονται για την επίλυση προβλημάτων, ανεξαρτήτως φύλου, σε κλίμα ισότητας.
- Οι μαθητές/-τριες, κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας της παρουσίασης, να εμπεδώσουν τις γνώσεις και δεξιότητες που αφορούν το θέμα του project τους, να νιώσουν «μικροί επιστήμονες» και «δάσκαλοι», αναπτύσσοντας αίσθηση επιτυχίας και αυτοπεποίθησης.
- Οι εκπαιδευτικοί να έλθουν σε επαφή με υλικό και κατευθυντήριες οδηγίες για τον αποτελεσματικό προγραμματισμό και την καθοδήγηση των μαθητών σε ρομποτικές και τεχνολογικές δραστηριότητες.