Το χρονοδιάγραμμα της Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

Από την τρέχουσα εβδομάδα αρχίζουν να τρέχουν οι ημερομηνίες πραγματοποίησης της Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Ποιος θα είναι ο ρόλος των ΠΕΚΕΣ, θεσμό που η Κυβέρνηση προτίθεται να καταργήσει με την επαναφορά-από Σεπτέμβριο- των Σχολικών Συμβούλων “βαφτίζοντάς” τους “Συμβούλους Εκπαίδευσης”.

Δραστικό ρόλο καλούνται να παίξουν:

Α. Οι Διευθυντές Σχολείων, η θητεία των οποίων  λήγει τον Ιούλιο (σ.σ. η θητεία τους βρίσκεται σε παράταση), και

Β. Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, θεσμός, που θα “σβήσει” μέχρι το τέλους του σχολικού έτους, ο οποίος θα αντικατασταθεί με του Σχολικούς Συμβούλους, οι οποίοι θα “βαφτιστούν” μάλλον “Σύμβουλοι Εκπαίδευσης”.

Οι “Σύμβουλοι Εκπαίδευσης” οι οποίοι θα είναι η “αφρόκρεμα” της εκπαίδευσης με βαριά χαρτιά  (διδακτορικά, ξένες γλώσσες κλπ) και προϋπηρεσία σε θέσεις ευθύνης, θα είναι οι κυρίαρχοι του “παιχνιδιού” της αξιολόγησης σε έναν-έναν εκπαιδευτικό από το Σεπτέμβριο (σ.σ. το Σχέδιο Νόμου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα ανακοινωθεί  μέσα στο Μάρτιο).

Ειδικότερα  για την προετοιμασία της πρώτης Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας (σχολικού έτους 2020-2021):

- Ο/Η Διευθυντής/τρια του σχολείου, μέχρι το τέλος της εβδομάδας (26 Φεβρουαρίου), θα πρέπει να έχουν συγκαλέσει   ειδική συνεδρίαση για την ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με το νέο σύστημα εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων.

- Στη συνεδρίαση αυτή θα συζητηθεί  η συγκρότηση   ομάδων  εκπαιδευτικών, οι οποίες θα αναλάβουν  τη διερεύνηση του έργου του σχολείου σε σχέση με τους εξής 14 θεματικούς άξονες, με σκοπό να προετοιμάσουν μέχρι το τέλος Μαΐου 2021 εισήγηση αναφορικά με την αποτίμησή τους.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:  Ο αριθμός των εκπαιδευτικών κάθε ομάδας και ο αριθμός των θεματικών αξόνων που αναλαμβάνει η κάθε ομάδα εξαρτώνται από τον αριθμό των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων.

Οι ομάδες διερεύνησης των θεματικών αξόνων θα πρέπει να συλλέξουν  δεδομένα και τεκμήρια σχετικά με τη λειτουργία και το έργο της σχολικής μονάδας όσον αφορά τον θεματικό άξονα (ή τους θεματικούς άξονες) που έχουν αναλάβει, προκειμένου να συμβάλουν στην κατά το δυνατόν πληρέστερη αποτίμηση του θεματικού άξονα (ή των θεματικών αξόνων).

Στις αρχές Ιουνίου, οι ομάδες διερεύνησης των θεματικών αξόνων παρουσιάζουν τις σχετικές εισηγήσεις τους στην ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων προκειμένου να συζητηθούν από κοινού και να συνταχθεί η Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης της σχολικής μονάδας.

 Στο πεδίο «Ταυτότητα» της σχολικής μονάδας , όπου περιγράφονται σύντομα τα χαρακτηριστικά της (μαθητικό δυναμικό, στελέχωση, υποδομές, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά σχολείου με βάση το κοινωνικό-οικονομικό περιβάλλον κ.λπ.), καταγράφονται και οι ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν ενδεχομένως επιδράσει στη λειτουργία της σχολικής μονάδας το σχολικό έτος αναφοράς και πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την αποτίμηση του έργου της.

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης  θα μελετήσουν τις Εκθέσεις των σχολικών μονάδων ευθύνης τους και θα πρέπει να συντάξουν, μέχρι τις 20 Ιουλίου, Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για κάθε σχολική μονάδα ευθύνης τους στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. 

Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου Παιδαγωγικής Ευθύνης συντάσσουν στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π. την Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης για το σύνολο των σχολικών μονάδων ευθύνης τους, το αργότερο μέχρι τις 30 Ιουλίου.

Το ΠΕ.Κ.Ε.Σ. αφού λάβει υπόψη τις ετήσιες Εκθέσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, καθώς και τις Εκθέσεις των Σ.Ε.Ε. για τα σχολεία ευθύνης τους, συντάσσει, στην ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π., Έκθεση Εξωτερικής Αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ευθύνης του, το αργότερο μέχρι τις 31 Αυγούστου.

Πηγή: esos.gr