?php /** * @package Helix Framework * Template Name - Shaper Helix - II * @author JoomShaper http://www.joomshaper.com * @copyright Copyright (c) 2010 - 2015 JoomShaper * @license http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html GNU/GPLv2 or later */ //no direct accees defined ('_JEXEC') or die ('resticted aceess'); ?> Ιερατική Σύναξη στην Ι.Μ. Αιτωλοακαρνανίας

Ιερατική Σύναξη στην Ι.Μ. Αιτωλοακαρνανίας

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

Με θέμα: «Σύγχρονες μορφές οικογένειας και η ποιμαντική αντιμετώπισή τους» πραγματοποιήθηκε η τέταρτη Γενική Σύναξη των Κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024, στο Ιερό Ησυχαστήριο Αγίων Κυπριανού & Ιουστίνης στο Παναιτώλιο.

Εισηγητής ήταν ο Αιδεσιμολογιώτατος Πρωτοπρ. Αντώνιος Καλλιγέρης, Κληρικός της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, Εφημέριος του Ιερού Ναού Αγίας Φιλοθέης ομωνύμου Δήμου, Διευθυντής του Ιδρύματος της Ιεράς Αρχιεπισκοπής για το Γάμο και την Οικογένεια, Εκπαιδευτικός και Συγγραφέας.

Ο εισηγητής τόνισε ότι η επικαιρότητα δείχνει πως η ελληνική οικογένεια βρίσκεται σε κρίση. Τα γεγονότα που συμβαίνουν εντός των ορίων της μόνο προβληματισμό προκαλούν. Ποιά είναι η αιτία τους; Μήπως η ρευστότητα, το μόνιμο χαρακτηριστικό της κοινωνίας των τελευταίων ετών ευθύνεται για τα γεγονότα στα οποία είμαστε καθημερινά θεατές;

Σε αυτά και σε πολλά άλλα ερωτήματα δεν μένει αδιάφορη η Εκκλησία μας που προσπαθεί να διακονήσει τον άνθρωπο και τα προβλήματά του, ώστε παρά το ζοφερό περιβάλλον να ζει μεταμορφώνοντας το.

Ειδικότερα φαίνεται πως η ελληνική οικογένεια βρίσκεται σε κρίση.  Συχνά όταν αναφερόμαστε σε αυτή  εστιάζουμε στα σχήματα των οικογενειών. Η κρίση όμως δεν αφορά το θεσμό αλλά τα πρόσωπα. Η κρίση του ανθρώπου και των σχέσεων του επίσης δεν είναι νέα. Είναι όμως εντονότερη και ανιχνεύεται στη νοοτροπία με την οποία συγκροτεί τις σχέσεις του.  Η ελληνική οικογένεια είναι παιδοκεντρική στο σημείο, ώστε  τα παιδιά να υπερέχουν των γονέων τους. Οι έρευνες δείχνουν, ότι η γονεϊκότητα και κυρίως η μητρότητα είναι περισσότερο επιθυμητή από τη συζυγία. Ο γάμος δεν είναι επιθυμητός εξαιτίας των δεσμεύσεων που προκαλεί. Είναι όμως η δημιουργία σχέσης που τελικά αναζητά νομικό σχήμα νομιμοποίησης, με κύρια αιτία την ανασφάλεια και τον φόβο της μοναξιάς. Παρά τα όσα αναφέρονται δεν αμφισβητείται ο θεσμός του γάμου, αλλά η ιδέα, ότι ένας άνθρωπος θα περάσει ολόκληρη τη  ζωή του με έναν άλλο άνθρωπο.

Ο στόχος της ποιμαντικής μας διακονίας, υπογράμμισε ο π. Αντώνιος, είναι να διαπαιδαγωγηθεί ο άνθρωπος από την νηπιακή του ηλικία, να αναπτύξει τις πνευματικές, συναισθηματικές, κοινωνικές και ψυχολογικές ικανότητες, να δημιουργεί και να διατηρεί ώριμες σχέσεις. Να υπερβαίνει στερεοτυπικές αντιλήψεις και τις προκαταλήψεις που συσκοτίζουν την σχέση άνδρα και γυναίκας.

Ο σκοπός αυτός μπορεί να υπηρετηθεί με πολλούς τρόπους, όπως για παράδειγμα  με την ανανέωση της σκοποθεσίας και της λειτουργίας των σχολών γονέων, με την συνεχή επιμόρφωση των κληρικών και των λαϊκών συνεργατών τους, την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού κλπ.

Ακολούθησε εποικοδομητικός διάλογος μεταξύ των Ιερέων, που συντόνισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνός, κατά τον οποίο ο π. Αντώνιος απάντησε στις ερωτήσεις που έθεσαν οι κληρικοί.

Την Ιερατική Σύναξη έκλεισε ο Σεβασμιώτατος, ο οποίος ευχαρίστησε με θερμούς λόγους τον π. Αντώνιο για την παρουσία του και την εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη εισήγησή του και αναφέρθηκε στα τρέχοντα ποιμαντικά και διοικητικά θέματα της Ιεράς Μητροπόλεως και στο πρόγραμμα των εορταστικών, λατρευτικών και ποιμαντικών εκδηλώσεων του Αγίου Δωδεκαημέρου.