Δευτέρα 27 Μαΐου 2024
Ένας τοίχος του Δημοτικού Σχολείου Καλυβίων έγινε ζωγραφικός καμβάς, εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες έπιασαν τα πινέλα, έβαλαν όλη τη δημουργική τους έκφραση και έμπνευση και του έδωσαν χρώμα και ζωή.
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε στο ανοικτό θεατράκι του σχολείου, στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης «Αξιοποίηση της σχολικής αυλής ως παιδαγωγικό εργαλείο στο πλαίσιο σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων και ως χώρου αναψυχής και δημιουργικού παιχνιδιού, κοινωνικοποίησης και δημιουργικής έκφρασης».
Τα παιδιά περνούν αρκετές ώρες της ημέρας στο χώρο του σχολείου πραγματοποιώντας διάφορες δραστηριότητες είτε εντός της σχολικής τάξης, είτε εκτός. Ωστόσο, οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται από τα παιδιά στον αύλειο χώρο του σχολείου είναι απαραίτητες για την μάθηση των παιδιών και αποτελούν το «διάλειμμα» από την τυπική μάθηση.
Οι σχολικές αυλές μπορούν να λειτουργήσουν ως χώροι αγωγής και περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Παράλληλα, μπορούν να αποτελέσουν ένα περιβάλλον όπου ευνοείται η κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού, η καλλιέργεια αγάπης για τη φύση, η ανάπτυξη περιβαλλοντικού ήθους, η ανάπτυξη αειφορικής συνείδησης, η δημιουργία δημοκρατικών παιδαγωγικών σχέσεων, καθώς και προώθηση της αισθητικής αγωγής. Επιπρόσθετα, οι σχολικές αυλές προσφέρουν τη δυνατότητα στα παιδιά να παίξουν και παράλληλα να αναπτύξουν τις κινητικές τους δεξιότητες, που είναι πολύ σημαντικές για τη μετέπειτα ζωή τους.
Παράλληλα, τα παιδιά που δραστηριοποιούνται στο φυσικό περιβάλλον της αυλής βελτιώνονται κοινωνικά καθώς μέσω των δραστηριοτήτων τα παιδιά παίζουν με άλλα παιδιά μικρότερης ή μεγαλύτερης ηλικίας, μοιράζονται και συνεργάζονται, σέβονται τις απόψεις των άλλων, εκφράζουν τις ιδέες τους, τα συναισθήματα και τις ανάγκες τους, χωρίς τη συνεχή διαμεσολάβηση ενός ενήλικα. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά κατασκευάζουν την ταυτότητα τους.
Παράλληλα να αναφέρουμε ότι, για το σχέδιο δράσης που εκπόνησε το Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων κατά την σχολική χρονιά 2023-2024, δημιουργήθηκε από τους εκπαιδευτικούς και ένα ερωτηματολόγιο, ώστε αφού ολοκληρωθούν οι αλλαγές στην αυλή του σχολείου, κατόπιν να αξιολογηθούν από τους μαθητές οι βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν.
Έπεται συνέχεια…