?php /** * @package Helix Framework * Template Name - Shaper Helix - II * @author JoomShaper http://www.joomshaper.com * @copyright Copyright (c) 2010 - 2015 JoomShaper * @license http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html GNU/GPLv2 or later */ //no direct accees defined ('_JEXEC') or die ('resticted aceess'); ?> Δη.Πε.Θε. Αγρινίου: Ξεκινά το 5ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου 2023

Δη.Πε.Θε. Αγρινίου: Ξεκινά το 5ο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου 2023

Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023

Το Δη.Πε.Θε. Αγρινίου διοργανώνει, για πέμπτη χρονιά, το Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου το οποίο θα λάβει χώρα στην αίθουσα του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου από 12 Δεκεμβρίου έως 21 Δεκεμβρίου 2023, με είσοδο ελεύθερη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

12/12: Α’ Τμήμα Ερασιτεχνικού Θεάτρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αγρινίου

 «OSCAR WILDE STORIES» [εμπνευσμένο από τα έργα «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας» και «Το φάντασμα του Κάντερβιλ» του Όσκαρ Ουάιλντ]

13/12: Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου Παναιτωλίου «Χρήστος  Καπράλος»

 «ΘΗΛΥΚΗ ΠΑΓΙΔΑ» [εμπνευσμένο από το έργο του Ρομπέρ Τομά «Ο κόκκος της άμμου»]

14/12: Θεατρική Ερασιτεχνική Ομάδα ΓΕΑ

«ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 15» [εμπνευσμένο από το έργο του Ντέρεκ Μπένφιλντ «Don’t loose the place»]

15/12: Θεατρική Ομάδα «ΕΚΘΕΣΙΣ»                                                                                                                         

«ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ» [μια παράσταση με σύνθεση ποιημάτων]

16/12: Ομάδα Θεατρικού Εργαστηρίου του  Μ/Φ Συλλόγου Άρτης  «Ο ΣΚΟΥΦΑΣ»

«ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΟΡΕΣΤΗ» του Ιάκωβου Καμπανέλλη»

17/12: Β’ Τμήμα Ερασιτεχνικού Θεάτρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αγρινίου

«ΖΩΕΣ ΓΙΑ ΦΑΓΩΜΑ» του Σάκη Σερέφα

18/12: Καλλιτεχνοχώρι-Ερασιτεχνική Θεατρική Ομάδα «ΠΡΟΖΑΚ»                                                                                     

«ΜΑΡΙΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ» [διασκευή από το έργο «Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μποστ]

19/12: Θεατρική Ομάδα  Ενηλίκων Εργαστηρίων Τέχνης «ΙΘΑΚΕΣ»                                            

Κέντρου Πρόληψης ΠΕ Αιτωλ/νίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» ΟΚΑΝΑ                                                                                                                            «Η ΤΕΛΕΤΗ» του Παύλου Μάτεσι

20/12: Θεατρική Ομάδα Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου - Θέρμου «ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ»

«ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ» του Δημήτρη Ψαθά

21/12: Θεατρικό Τμήμα Πολιτιστικού & Μορφωτικού Συλλόγου «ΤΟ ΑΙΤΩΛΙΚΟ»

«ΛΕΟΝΤΙΟΣ & ΛΕΝΑ» του Γκέοργκ Μπύχνερ

Πιο αναλυτικά, οι ερασιτεχνικές ομάδες οι οποίες θα πάρουν μέρος στο 5ο Φεστιβάλ και τα έργα που θα παρουσιάσουν είναι:

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

12 Δεκεμβρίου:

Α’ Τμήμα Ενηλίκων Ερασιτεχνικού Θεάτρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αγρινίου

«OSCAR WILDE STORIES»

[εμπνευσμένο από τα έργα «Ο ευτυχισμένος πρίγκιπας» και «Το φάντασμα του Κάντερβιλ» του Όσκαρ Ουάιλντ]

Ο Όσκαρ Ουάιλντ, σπουδαίος μυθιστοριογράφος, ποιητής και δραματουργός, προσφέρει με συγκινητικό, τρυφερό, αλλά και σαρκαστικό τρόπο γοητευτικές ιστορίες που μας μεταφέρουν σε έναν φανταστικό κόσμο γεμάτο λυρισμό, συγκίνηση, ανθρωπιά, αλλά και εκμετάλλευση, ματαιοδοξία και ιδιοτέλεια.

«Ο Ευτυχισμένος Πρίγκιπας» είναι ένα τρυφερό αφήγημα που αγγίζει το θέμα της αυταπάρνησης, της φιλίας, του θάρρους και της ανιδιοτελούς προσφοράς στους συνανθρώπους μας. «Το φάντασμα του Κάντερβιλ» δεν είναι μια τρομακτική ιστορία, είναι μια ιστορία στην οποία ο συγγραφέας ακροβατώντας στα όρια του παραμυθιού, μάς βοηθά να κατανοήσουμε τι είναι ζωή, τι σημαίνει θάνατος και γιατί η αγάπη υπερισχύει και των δύο.

σκηνοθεσία: ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ

σκηνικά - κουστούμια: Η ΟΜΑΔΑ

κινησιολογία: ΛΗΤΩ ΓΕΡΝΑ

βοηθός σκηνοθέτη: ΘΕΚΛΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

παίζουν: ΓΕΩΡΓΙΑ ΒΟΡΙΣΗ, ΤΖΕΝΗ ΓΑΝΤΖΟΥΔΗ, ΛΗΤΩ ΓΕΡΝΑ, ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΓΚΟΥΡΝΕΛΟΥ, ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΩΡΑ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΝΤΖΗ, ΟΛΥΜΠΙΑ ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΑΧΑΝΑ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΛΑΙΝΟΣ, ΕΦΡΑΙΜΙΑ ΜΑΝΗ, ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΗΤΣΟΚΑΠΑΣ, ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΠΑΝΟΓΕΩΡΓΟΣ, ΛΙΛΙΑΝ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΡΑΚΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΡΔΕΛΗΣ, ΑΝΤΩΝΙΑ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΚΗΣ ΤΡΑΓΟΥΛΙΑΣ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΣΑΜΠΟΥ, ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΤΣΑΚΟΥΜΗ, ΒΑΣΩ ΤΣΑΜΠΑΖΗ, ΦΡΟΣΩ ΤΣΟΛΚΑ

13 Δεκεμβρίου:

Θεατρική Ομάδα Πολιτιστικού Συλλόγου Παναιτωλίου «Χρήστος  Καπράλος»

«ΘΗΛΥΚΗ ΠΑΓΙΔΑ»

[εμπνευσμένο από το έργο του Ρομπέρ Τομά «Ο κόκκος της άμμου»]

Μια γυναίκα εξαφανίζεται… Ένας σύζυγος την περιμένει ανυπόμονα σε ένα ορεινό σαλέ. Η αστυνομία της περιοχής ψάχνει εξονυχιστικά για την ανεύρεσή της. Τα ευχάριστα νέα όμως αργούν να καταφτάσουν. Η αστυνομία επιμένει. Στο τέλος η αλήθεια φανερώνεται απίθανη και αποτρεπτική.

σκηνοθεσία: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΑΛΜΑΣ

σκηνικά: ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΤΟΥΚΑ

μουσική επένδυση: ΙΣΜΗΝΗ ΒΑΛΜΑ

κοστούμια - μακιγιάζ: Η ΟΜΑΔΑ

παίζουν: ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΒΑΛΜΑΣ, NΙΚΟΛΑΣ ΚΑΤΣΗΣ, ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗ, ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΣΑΚΚΟΥ, ΜΑΙΡΗ ΤΣΕΛΙΟΥ, ΕΛΑΝΗ ΤΣΙΟΥΡΑΝΤΑΝΗ

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

Συγκινήσεις και ανατροπές δημιουργούν ένα ψυχολογικό δράμα και μια κωμωδία που συχνά σε συγκινεί μέχρι δακρύων. Τίποτα δεν είναι αυτό που φαίνεται και όλα και όλοι είναι διπλά· οι αθώοι, οι ένοχοι, το δράμα, η κωμωδία, η λογική και η φαντασία. Δημιουργείται ένα συνεχές  πάρε δώσε με το μυαλό και τη ψυχή του θεατή.

14  Δεκεμβρίου:

Θεατρική Ερασιτεχνική Ομάδα ΓΕΑ

«ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 15»

[εμπνευσμένο από το έργο του Ντέρεκ Μπένφιλντ «Don’t loose the place»]

Το έργο καταστάσεων, είναι εμπνευσμένο από το θεατρικό έργο «Don’tloose the place»  του Derek Benfield. Όταν η Σύλβια, παρά τη θέληση της, χωρίζει από τον σύντροφό της Ρόμπιν αποφασίζει να βρει αντικαταστάτη του Ρόμπιν. Μόνο που αποφασίζει να μην την εγκαταλείψει ξανά κάνεις και έτσι προσεχτικά οργανώνει ραντεβού - συναντήσεις τρεις διαφορετικούς συντρόφους μέχρι να πάρει την τελική απόφαση της για το ποιον θα παντρευτεί από τους υποψηφίους γαμπρούς. Σε όλο αυτό εμπλέκεται και η συνεργάτιδα της Τζ;eμμα που έχει έρθει στο σπίτι της Σύλβιας προκειμένου να ξεκουραστεί από το ταξίδι της.

σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια: ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΡΟΥΣΗ

μακιγιάζ: ΜΑΡΙΑ ΤΑΡΚΑΖΙΚΗ

κουστούμια: ΔΗΜΗΤΡΑ ΠΑΠΑΛΕΞΗ

παίζουν: EΙΡΗΝΗ ΚΟΥΘΟΥΡΗ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΑΜΜΕΝΟΣ, ΙΩΑΝΝΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΜΠΟΛΑΣ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

Μια κωμωδία καταστάσεων καθημερινών που σε πρώτο επίπεδο μπορεί να γελάσουμε με τις καταστάσεις που βιώνουν οι ρόλοι αλλά αυτό που στην ουσία βλέπουμε είναι πως από κάτι που μπορεί να έχει πληγωθεί ένας άνθρωπος φτάνει στην άλλη άκρη προκειμένου να προφυλάξει τον εαυτό του. Έτσι και η ηρωίδα μας η Σύλβια φτάνει στο άλλο άκρο αλλά τελικά το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον.

15 Δεκεμβρίου:

Θεατρική Ομάδα «ΕΚΘΕΣΙΣ»                                                                                                                        

«ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ» [μια παράσταση με σύνθεση ποιημάτων]

Συρραφή κάποιων από τα σημαντικότερα ερωτικά ποιήματα Ελλήνων και ξένων ποιητών και η δραματουργική απόδοση τους στη σκηνή του θεάτρου.

διασκευή - επιλογή ποιημάτων: ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΤΟΛΕΙΝΑ

σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗΣ

παίζουν: ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΤΟΛΕΙΝΑ, ΡΟΥΛΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑ, ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΜΨΩΝΑΣ, ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΙΑ

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

Σε μια αντιποιητικη εποχή, οι ποιητές υμνούν τον έρωτα και την αγάπη καθώς φέρνουν τον θεατή αντιμέτωπο με την αλήθεια των συναισθημάτων του.

16 Δεκεμβρίου:

Ομάδα Θεατρικού Εργαστηρίου του  Μ/Φ Συλλόγου Άρτης  «Ο ΣΚΟΥΦΑΣ»

«ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΟΡΕΣΤΗ» του Ιάκωβου Καμπανέλλη

Το τραγικό πρόσωπο της Κλυταιμνήστρας ζωντανεύει και η μορφή της γίνεται λίγο πιο σύγχρονη κατά τον Ιάκωβο Καμπανέλλη, ο οποίος δίνει τη δυνατότητα μιας διαφορετικής προσέγγισης στον αρχαίο μύθο. Η ιδιαίτερη ματιά του συγγραφέα πάνω στον μύθο των Ατρειδών και ο διάλογος του με τους τραγικούς της αρχαιότητας αναδεικνύεται μέσα από μια γραφή με "μεταθεατρικά"  στοιχεία. Το παρελθόν αναβιώνει με την εξιστόρηση των γεγονότων σε έναν μονόλογο που γίνεται απολογισμός της ζωής της.

Η Κλυταιμνήστρα του Καμπανέλλη δεν θέλει να ζητήσει συγχώρεση , ούτε οίκτο αλλά να πει την αλήθεια, η οποία μετουσιώνεται σε μια κραυγή, σε ένα ξέσπασμα της γυναικείας φύσης, μιας φύσης αμέτοχης , καταπιεσμένης , περιφρονημένης και βιασμένης.

Η ηρωίδα δεν θυμίζει μια αδίστακτη γυναίκα, όπως την παρουσίαζαν κάποτε, αλλά συμβολίζει οποιαδήποτε γυναίκα που ζητά κατανόηση και δικαίωση. Συγκρούεται με το χθες, μιλά για πολέμους, για τη βία, το έγκλημα , το αίμα … για να φέρει στο τώρα την αλήθεια της. Έχει οργή μέσα της αλλά συνάμα αγάπη. Ξέρει το τέλος και τονίζει την επιθυμία της για ζωή.

Ο συγγραφέας επιχειρώντας να δώσει πίσω στην Κλυταιμνήστρα την χαμένη της αξιοπρέπεια και ανθρωπιά επινοεί το γράμμα και μέσω αυτού της δίνει προβάδισμα στην σκηνή επιτρέποντας της να υπερασπιστεί τον εαυτό της.

Και παρά το ότι η Κλυταιμνήστρα μοιάζει να συγκρούεται με την καταγωγική και μυθολογική της πραγματικότητα, ορθώνεται ως γυναίκα -σύμβολο.

σκηνοθεσία - σχεδιασμός σκηνικών: ΕΛΛΗ ΜΑΝΘΑ

σχεδιασμός κοστουμιών: ΕΙΡΗΝΗ ΝΑΚΟΥ

κατασκευή κοστουμιών: ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΣΩΛΑ

μουσική: ΝΕΝΑ ΒΕΒΕΤΣΑΝΟΥ

σχεδιασμό αφίσας: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

επιμέλεια φωτισμού και ήχου: ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΙΚΟΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ “G Sounds & Lights”

βοηθός ήχου: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΑΚΑΛΟΣ

παίζουν:

ΧΡΥΣΑΝΘΗ ΓΑΛΑΝΗ, ΕΛΛΗ ΜΑΝΘΑ, ΦΩΤΕΙΝΗ ΤΣΑΔΗΜΑ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

Τον μονόλογο “Γράμμα στον Ορέστη” του Ιάκωβου Καμπανέλλη τον αντιμετώπισα σαν ένα έργο σύγχρονο με τραγικά στοιχεία και ταυτόχρονα σαν μια τραγωδία με ζητήματα επίκαιρα που αφορούν κάθε γυναίκα και κατ’ επέκταση κάθε άνθρωπο που τολμά να αντισταθεί σε οτιδήποτε καταπιέζει και υποβαθμίζει την ανθρώπινη ύπαρξη του. Είναι λοιπόν ένα έργο με πολλές διαστάσεις σωματικής, ψυχικής, πνευματικής και κοινωνικής προσέγγισης.

Το θεατρικό αυτό κείμενο, αν και μονόλογος, παρουσιάζεται από τρεις γυναίκες ηθοποιούς που βρίσκονται ταυτόχρονα στην σκηνή, δημιουργώντας σωματικές και λεκτικές εικόνες σε μια σκυταλοδρομία γυναικείων σωμάτων , μορφών, φωνών, παθημάτων, παραλλαγών πάνω στη μάσκα της Κλυταιμνήστρας.

Η παράσταση είναι αποτέλεσμα μιας πολύμηνης διερευνητικής διαδικασίας δια μέσου του σώματος και του λόγου των ηθοποιών. Κύριος στόχος είναι να μεταδώσουμε τον ψυχοσωματικό παλμό της δικής μας Κλυταιμνήστρας ,το μήνυμα της, μέσα από το κείμενο του Ιάκωβου Καμπανέλλη.

17 Δεκεμβρίου:

Β’ Τμήμα Ενηλίκων Ερασιτεχνικού Θεάτρου της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αγρινίου

«ΖΩΕΣ ΓΙΑ ΦΑΓΩΜΑ»

του Σάκη Σερέφα

Μονόπρακτα για τη μνήμη που τρώγεται. Ιστορίες ανθρώπων που κάποια τροφή σημάδεψε μοιραία τη ζωή τους. Άνθρωποι στους οποίους κάποιες τροφές έχουν χαραχτεί και έχουν ταυτιστεί στη μνήμη τους με κάποιο μοιραίο συμβάν. Αγαπημένοι νεκροί, ματαιωμένοι έρωτες, γενέθλιοι τόποι, απόντα σώματα, σβησμένες επιθυμίες, σημαδεύονται μέσα στις ψυχές τους με κάποια τροφή.

σκηνοθεσία: ΚΑΤΙΑ ΖΑΡΚΑΔΑ

επιμέλεια κουστουμιών: ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ

κουστούμια: PAUL CHRISTOPHE

κινησιολογία: ΕΛΕΝΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ

μακιγιάζ: ΓΚΕΛΥ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ-ΕΛΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

κομμώσεις: ΒΙΒΗ ΚΑΜΜΕΝΟΥ

παίζουν: ΔΗΜΗΤΡΑ ΑΛΕΞΑ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΡΚΟΥΜΑΝΗΣ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΒΙΤΣΕΝΤΟΥ, ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ,

ΒΙΒΗ ΚΑΜΜΕΝΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΤΣΑΜΠΑ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΟΛΟΒΟΣ, ΛΙΝΑ ΚΟΛΟΒΟΥ, ΛΕΝΑ ΜΑΛΑΙΝΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΔΕΛΛΟΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΜΑΡΑΒΕΛΗ, ΑΝΔΡΙΑΝΑ ΝΤΑΛΑ, ΑΓΓΕΛΑ ΝΤΑΜΠΟΥ, ΕΥΗ ΠΑΝΤΙΩΡΑ, ΓΚΕΛΥ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ, ΜΑΡΘΑ ΠΑΠΑΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΕΛΕΝΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΣΑΡΑΜΠΑΛΗΣ, ΜΕΛΙΣΣΑ-ΑΝΝΑ ΣΕΛΕΒΙΣΤΑ, ΜΑΤΙΝΑ ΣΚΕΠΕΤΑΡΗ, ΚΕΛΛΥ ΣΚΙΑΔΑ, ΓΙΟΛΑΝΤΑ ΣΚΛΕΠΟΥ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΤΑΣΟΥΛΗΣ, ΔΩΡΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ, ΧΑΡΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΙΔΗΣ, ΕΛΛΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ

18 Δεκεμβρίου:

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΟΧΩΡΙ-ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΗ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΡΟΖΑΚ

«ΜΑΡΙΑ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ»

(διασκευή του έργου «Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μποστ )

Η θεατρική μας ομάδα  «ΠΡΟΖΑΚ» θέλοντας να αγγίξει με περίσσιο σεβασμό και αγάπη ένα από τα σπουδαιότερα έργα του Μποστ  «Μαρία Πενταγιώτισσα», προσπάθησε να το προσεγγίσει και με μια άλλη ματιά.

Ο ίδιος ο Μποστ έκανε πολιτική σάτιρα, πολιτική, όχι με την έννοια της διακωμώδησης πολιτικών προσώπων, μα με την ουσιαστική έννοια. Ασχολήθηκε με όσα αφορούν τη σύγχρονη (και όχι μόνο) κοινωνία: από την εξουσία και το κράτος ως τις κοινωνικές και τις διαπροσωπικές σχέσεις, τα πάντα στοχοποιούνται από την αιχμηρή, διορθωτική  πένα του.

Με σεβασμό  λοιπόν και εκτίμηση στην δημιουργία του Μποστ, η ομάδας μας, επικαιροποίησε το κείμενο, ώστε να σχολιάσει σύγχρονα ζητήματα, αναδεικνύοντας την κωμικότητα των προσώπων και την φαρσικότητα των καταστάσεων, προσπαθώντας να μη ξεφύγει του μποστικού ήθους.

«Μαρία θέλω να σου πω…» Η Ιστορία μιας αυθεντικής γυναίκας που για άλλους αποτελούσε σύμβολο δύναμης και για άλλους μια αδίστακτη κυνική προσωπικότητα .Ουσιαστικά, η φεμινίστρια Πενταγιώτισσα – Ελλάδα, ένα πρόσωπο, πολλές οι όψεις, με γέλιο,δάκρυ, συγκίνηση, προβληματισμό. Όπως είναι οι περισσότερες μέρες της ζωή μας

διασκευή: ΒΛΩΤΙΝΑ ΠΟΥΔΑΡΑ

σκηνοθεσία - μουσική επιμέλεια - σύνθεση κειμένων: ΜΑΙΡΗ ΤΣΙΡΩΝΗ

κατασκευή σκηνικού: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΙΛΙΝΗ

χορογραφίες: ΝΕΦΕΛΗ ΚΟΡΔΑΤΟΥ

παίζουν: ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΛΗΓΕΩΡΓΟΣ, ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΤΣΙΑΚΑΝΙΚΑΣ, ΝΤΟΡΑ ΚΡΑΒΑΡΙΤΗ, ΜΑΡΙΑ ΚΟΝΔΥΛΗ, ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΥΝΤΟΥΡΗ, ΜΑΡΙΑ ΧΡΥΣΙΚΟΥ, ΝΕΦΕΛΗ ΚΟΡΔΑΤΟΥ, ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΘΩΜΑΣ ΑΥΖΩΤΗΣ, ΒΛΩΤΙΝΑ ΠΟΥΔΑΡΑ, ΔΩΡΑ ΣΙΑΠΛΑΟΥΡΑ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΥΤΣΟΝΙΚΑ, ΜΑΝΘΟΣ ΤΣΟΜΠΟΣ, ΑΝΘΗ ΚΟΥΒΕΛΗ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΩΝΗΣ, ΜΑΡΤΖΗ ΒΑΙΤΣΑ

19 Δεκεμβρίου:

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΤΕΧΝΗΣ «ΙΘΑΚΕΣ» ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΠΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ  «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»-ΟΚΑΝΑ

«Η ΤΕΛΕΤΗ» του Παύλου Μάτεσι

Το πρώτο θεατρικό έργο του Παύλου Μάτεσι, αποτελεί μια μαύρη κωμωδία που θίγει τον καθωσπρεπισμό, τον νεοπλουτισμό και την επίδειξη, καθώς και τις επιφανειακές οικογενειακές σχέσεις.

σκηνοθεσία - επιμέλεια: ΓΙΟΥΛΗ ΜΑΡΟΥΣΗ

κοστούμια - μουσική επιμέλεια: Η ΟΜΑΔΑ

βοηθός σκηνοθέτη: ΕΛΣΑ ΤΣΑΚΑΝΙΚΑ

ΜΑΡΙΑ ΜΠΙΡΚΟΥ, ΣΟΦΙΑ ΖΑΜΠΑΡΑ, ΧΑΡΑ ΝΤΑΛΑΚΟΥΡΑ, ΠΩΛΙΝΑ ΣΚΙΑΔΑ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΝΕΙΛΑ, ΡΩΜΑΛΕΑ ΚΟΪΝΗ, ΘΥΜΙΟΣ ΠΑΠΑΓΡΙΒΑΣ, ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΗ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΥ

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

Με αφορμή μια κηδεία και μέσα από την υπερβολή και το χιούμορ μπαίνει στο στόχαστρο ο καθωσπρεπισμός και ο μικροαστισμός. Μέσα από το μαύρο χιούμορ ο θεατής μπορεί να αντιληφθεί το άδειο πρόσωπο του μικροαστού που ζει μέσα στην ανασφάλεια, το άγχος και τις ασφυκτικές οικογενειακές και κοινωνικές σχέσεις.

20 Δεκεμβρίου:

Σύλλογος εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αγρινίου - Θέρμου «ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ»

«ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ» του Δημήτρη Ψαθά

Ένας δικηγόρος ο Αριστείδης, ερωτεύεται μια κοπέλα και αποφασίζει να τη ζητήσει σε γάμο από τον πατέρα της. Ακολουθεί  ένας καβγάς σε μια γκαρσονιέρα όπου ο πεθερός συναντά την ερωμένη του και σύζυγο ενός φίλου του. Στο σπίτι της κοπέλας , ο Αριστείδης – που δεν γνωρίζει εξ όψεως τον πεθερό του- αφηγείται τα γεγονότα της γκαρσονιέρας και η πεθερά του καταλαβαίνει ότι πρόκειται για τον άντρα της. Ο τελευταίος θα προσπαθήσει να βγάλει τρελό τον Αριστείδη και να τον διώξει.

σκηνοθεσία: IΩΑΝΝΗΣ ΝΤΙΝΟΣ

παίζουν: ΑΡΧΟΝΤΟΥΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΦΩΤΗΣ ΚΑΚΑΕΣ, ΜΑΡΘΑ ΚΑΛΑΝΤΖΗ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΑΣΟΥΜΗ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ, ΧΡΥΣΑ ΜΠΕΡΙΚΟΥ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΝΤΙΝΟΣ, ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΤΑΦΙΛΗ, ΒΙΚΥ ΚΡΑΜΠΟΥΛΗ

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

H κωμωδία «Μικροί Φαρισαίοι» του Δημήτρη Ψαθά γράφτηκε το 1954 και είναι μια σάτιρα που καυτηριάζει κοινωνικές καταστάσεις και σκάνδαλα της δεκαετίας ’50 που δεν απέχουν όμως από παρόμοιες καταστάσεις που ζούμε σε κάθε εποχή.

21 Δεκεμβρίου:

Θεατρικό Τμήμα Πολιτιστικού & Μορφωτικού Συλλόγου «ΤΟ ΑΙΤΩΛΙΚΟ»

«ΛΕΟΝΤΙΟΣ & ΛΕΝΑ» του Γκέοργκ Μπύχνερ

Ο Λεόντιος και η Λένα, δύο νέα βασιλόπουλα παγιδευμένα στην πλήξη της προκαθορισμένης ζωής τους. Απελπισμένοι μπροστά στην επιθυμία των οικογενειών τους να τους παντρέψουν, αποφασίζουν ταυτόχρονα και χωρίς να γνωρίζονται μεταξύ τους, να δραπετεύσουν από τα βασίλεια τους, να διεκδικήσουν την ελευθερία τους και να αποκτήσουν τον έλεγχο της ζωής τους. Σύντομα θα βουτήξουν στον εκστατικό χορό της φύσης, θα ταξιδέψουν σε εξωτικά βασίλεια, θα συναντηθούν και θα ερωτευτούν χωρίς ο ένας να γνωρίζει την ταυτότητα του άλλου. Όταν όμως τα προσωπεία πέσουν ο έρωτας του θα μετονομαστεί σε εξαπάτηση και θα βρεθούν ξανά σα μαριονέτες στην ίδια φάρσα από όπου ξεκίνησαν. 

Ο Γκέοργκ Μπύχνερ (1813-1837) είναι από τους πιο πολυσυζητημένους θεατρικούς συγγραφείς του 20ου και του 21ου αιώνα. Συμμετείχε ενεργά σε επαναστατικά κινήματα φιλελευθερισμού και έγραψε διάφορα συγγράμματα διαμαρτυρίας και διεκδικήσεων για την εργατική τάξη. Για τη δραστηριότητά του αυτή καταδιώχτηκε από την αστυνομία και κατέφυγε στη Ζυρίχη, όπου έγινε καθηγητής φυσικών επιστημών στο πανεπιστήμιο. Πρόλαβε να γράψει μόνο τρία θεατρικά έργα (Ο θάνατος του Δαντόν, Λεόντιος και Λένα, Βόυτσεκ)  πριν πεθάνει από τύφο μόλις στα 23 του χρόνια.

σκηνοθεσία - προσαρμογή διαλογών: ΙΩΑΝΝΑ ΤΡΙΚΕΝΕ

σκηνογραφία: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΤΣΑΡΗΣ

μακιγιάζ: ΒΑΣΩ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

κομμώσεις: ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΡΟΥ

τεχνική υποστήριξη: ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΙΠΙΩΤΗΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΣΥΡΡΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΛΑΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΡΙΠΙΩΤΗΣ, ΑΣΤΕΡΩ ΠΕΡΓΑΝΤΗ

παίζουν: ΠΑΝΟΣ ΣΩΤΗΡΙΟΥ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΤΟΥΦΕΞΗ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΟΤΣΑΡΗΣ, ΜΑΡΙΑ ΝΟΥΛΑ, ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΛΥΡΟΥ, ΕΥΔΟΞΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ, ΦΡΟΣΩ ΚΟΝΤΟΠΑΝΟΥ, ΑΣΠΑΣΙΑ ΓΕΡΟΛΥΜΑΤΟΥ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΩΤΗΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΑΡΑΓΚΙΤΣΗΣ

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ:

«Ο κόσμος είναι τόσο ωραίος και τόσο μεγάλος, τόσο απέραντα μεγάλος».

Ο Λεόντιος και η Λένα είναι δύο ήρωες τόσο φανταστικοί όσο ένα παραμύθι και ταυτόχρονα τόσο αληθινοί όσο η ίδια η ζωή. Δύο νέοι άνθρωποι, μέλη της αστικής κοινωνίας του «καθώς πρέπει», μιας κοινωνίας από καλό-κουρδισμένες μαριονέτες, αναζητούν απεγνωσμένα κάτι να τους συγκινήσει αληθινά. Κι αν είσαι γυναίκα μέσα σ' αυτό το «ρομαντικό παραμύθι» της κοινωνίας μας, κι αν φλέγεσαι να πράξεις εκτός από το να ονειρεύεσαι όμορφα βασιλόπουλα;   «Η φυγή μας είναι μία άρνηση» φωνάζει η Λένα κι όμως λίγους στοίχους παρακάτω, άθελά της, θα βρεθεί και πάλι στο ίδιο «κλουβί» απ’ όπου τόλμησε να δραπετεύσει. Είμαστε άραγε ελεύθεροι να αποφασίσουμε εμείς για τον εαυτό μας; Μπορούμε να επαναστατήσουμε απέναντι στην προκαθορισμένη μας ζωή; Ή ζούμε σε έναν φαύλο κύκλο όπου πάντα καταλήγεις από εκεί ακριβώς που ξεκίνησες, σα να μην έχει αλλάξει τίποτα. Ο Μπύχνερ συνθέτει ένα παραμύθι σαιξπηρικών αποχρώσεων για τον έρωτα, όπου όμως καταφέρνει να μιλήσει τόσο ηχηρά για τη σαθρότητα της αστικής κοινωνίας και την πολυτέλεια να είναι η ζωή σου ένα άγραφο χαρτί που εσύ θα επιλέξεις πως θα το γεμίσεις. Χρησιμοποιεί τα υλικά του Ρομαντισμού, τον οποίο καυτηριάζει αριστοτεχνικά, για να καταδείξει την ωραιοποίηση του τίποτα. Μια ωδή στη νωθρότητα, μια ωδή για τη ζωή χωρίς καμία αντίρρηση, χωρίς καμία αλλαγή. Τα συναισθήματα βιώνονται επιδερμικά, δείχνουν σπουδαία και έντονα αλλά μέσα τους είναι άδεια.

Αναμετρηθήκαμε με σθένος ανάμεσα στις λέξεις και τα υπαρξιακά μονοπάτια του συγγραφέα, εξερευνήσαμε τους τραγελαφικούς χαρακτήρες της αστική κοινωνίας, βρήκαμε τη χαρά και τη μουσική που μας συνεπήρε.  Η παράσταση ξεκινά με κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο «Savoir Vivre» του Χρ. Ζαμπούνη καθώς και τον ορισμό της Κοινωνικής Διαστρωμάτωσης μέσα από τις σχολικές μνήμες μίας εκ των ηθοποιών.

*Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Αγρινίου διατηρεί το δικαίωμα οποιασδήποτε αλλαγής στο πρόγραμμα του.

Ώρα έναρξης των παραστάσεων: 9.00 μ.μ.

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

(ΜΕ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΣΟΔΟΥ)

** ΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ, θα διανέμονται ΣΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ τις ημέρες των παραστάσεων από 19:00 έως 21:00.