?php /** * @package Helix Framework * Template Name - Shaper Helix - II * @author JoomShaper http://www.joomshaper.com * @copyright Copyright (c) 2010 - 2015 JoomShaper * @license http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html GNU/GPLv2 or later */ //no direct accees defined ('_JEXEC') or die ('resticted aceess'); ?> Κατασκευή σχολικού λαχανόκηπου-βοτανόκηπου στο Δημοτικό Καλυβίων

Κατασκευή σχολικού λαχανόκηπου-βοτανόκηπου στο Δημοτικό Καλυβίων

Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

Την Τρίτη 31 Οκτωβρίου η αυλή του Δημοτικού Σχολείου Καλυβίων γέμισε από τις χαρούμενες φωνές των παιδιών, με αφορμή την επίσκεψη της εθελοντικής ομάδας Youth Active Minds, τα μέλη της οποίας, μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου, κατασκεύσαν τον πρώτο σχολικό λαχανόκηπο και βοτανόκηπο στον προαύλιο χώρο, με την υποστήριξη της μεθόδου του συμμετοχικού σχεδιασμού.

Aνάμεσα από τα πρωτοβρόχια του φθινοπώρου, τι πιο όμορφο να ξεπροβάλλει στο σχολείο κι ένας μικρός φθινοπωρινός λαχανόκηπος!

- Πεδίο μάθησης, δημιουργίας, και επαφής των παιδιών με το φυσικό περιβάλλον.

Στον κήπο τα παιδιά να μπορούν να χαλαρώνουν, να παρατηρούν, να νιώθουν το θαύμα του κύκλου της ζωής.

Μαθαίνουν να περιμένουν, να φροντίζουν, να συνεργάζονται, να μοιράζονται.

Μαθαίνουν να τρέφονται σωστά και τη διαδικασία της παραγωγής της τροφής

Τα παιδιά είχαν ενεργό ρόλο στη λήψη αποφάσεων από τη δημιουργία του λαχανόκηπου, την τοποθεσία του, τα χρώματα, τις ζωγραφιές μέχρι και το τι θα φυτέψουμε και γιατί.

Συγκεκριμένα έγιναν οι εξής δραστηριότητες:

-γνωριμία

-συμμετοχικός σχεδιασμός λαχανόκηπου

-κατασκευή ταμπελών

-κατασκευή λαχανόκηπου με τη δημιουργία παρτεριών

-φυτέματα στον κήπο, εδαφοκάλυψη και γνωριμία με τον κύκλο ζωής των λαχανικών

Οφέλη

Η δημιουργία και διατήρηση σχολικού κήπου είναι μια διαδεδομένη πρακτική σε παγκόσμιο επίπεδο, στην οποία συμμετέχουν όχι μόνο εκπαιδευτικοί και μαθητές αλλά ολόκληρη η κοινότητα. Τα αποτελέσματα ερευνών δείχνουν ότι η συμμετοχή στη καλλιέργεια σχολικού κήπου αυξάνει το ενδιαφέρον του μαθητή για μάθηση αφού ο ίδιος συμμετέχει ουσιαστικά στη διαδικασία της μάθησης μέσω της έρευνας, της ανακάλυψης και της δημιουργίας . Επιπλέον, καλλιεργούνται συνεργατικές και οργανωτικές δεξιότητες, το αίσθημα ευθύνης, της υπομονής και της επιμονής όπως επίσης και θετικές στάσεις απέναντι στο φυσικό περιβάλλον. Επίσης, δημιουργείται η αίσθηση του «ανήκειν» εφόσον ο κήπος δε φτιάχνεται για τους μαθητές αλλά από τους μαθητές.

Μέσα στην εβδομάδα τα παιδιά θα κληθούν να αποφασίσουν για τις ομάδες συντήρησης και εποπτείας του λαχανόκηπου, τον τρόπο φροντίδας και προστασίας του.

Η εν λόγω δράση χρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Παναγιώτα, Αλέξανδρε, Αναστασία, Γεωργία, είμαστε πολύ χαρούμενοι που σας γνωρίσαμε, σας ευχαριστούμε πολύ!» καταλήγει η ανακοίνωση του Δημοτικού Σχολείου Καλυβίων.