?php /** * @package Helix Framework * Template Name - Shaper Helix - II * @author JoomShaper http://www.joomshaper.com * @copyright Copyright (c) 2010 - 2015 JoomShaper * @license http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html GNU/GPLv2 or later */ //no direct accees defined ('_JEXEC') or die ('resticted aceess'); ?> Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αγρινίου-Θέρμου

Ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Αγρινίου-Θέρμου

Τρίτη 28 Απριλίου 2020

Με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/Βάθμιας Εκπαίδευσης Αγρινίου-Θέρμου αντιτίθεται στο προτεινόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας και διατυπώνει την άποψη ότι αυτό απαξιώνει τους εκπαιδευτικούς.

Δείτε την ανακοίνωση:

Αγαπητοί συμπολίτες και συνάδελφοι,

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε αυτή τη δύσκολη χρονική περίοδο, που διανύουμε ως χώρα λόγω της πανδημίας του COVID19 και των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις, για να καταθέσει προς ψήφιση νομοσχέδιο για τη δημόσια Εκπαίδευση, που επιφέρει σημαντικές αλλαγές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, χωρίς μάλιστα να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους θεσμικά εκλεγμένους εκπροσώπους τους, τη Δ.Ο.Ε. και την Ο.Λ.Μ.Ε.

Δυστυχώς, για ακόμη μια φορά, η Υπουργός, κα Νίκη Κεραμέως, απαξιώνει πλήρως τόσο τις θέσεις των εκπαιδευτικών και της εκπαιδευτικής κοινότητας όσο και τους στοιχειώδεις κανόνες θεσμικού διαλόγου της Δημοκρατίας.

Αρχικά, το εν λόγω νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας καθιερώνει την «τιμωρητική» ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού στο πνεύμα του Π.Δ. 152, αλλά και την εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων, οδηγώντας αναπόφευκτα στην «κατηγοριοποίησή» τους. Οι θέσεις του κλάδου μας για το θέμα της αξιολόγησης στην Εκπαίδευση είναι σαφείς και απολύτως γνωστές στο Υπουργείο και οποιαδήποτε μονομερής ενέργεια αναφορικά με το θέμα κρίνεται απαράδεκτη και θα συναντήσει απέναντί της την άμεση αντίδραση της συντριπτικής πλειονότητας των εκπαιδευτικών.

Σχετικά με τις τεράστιες ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, το Υπουργείο Παιδείας, αντί να διορίσει μόνιμους εκπαιδευτικούς και να βελτιώσει τα απαράδεκτα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, νομοθετεί περεταίρω «τιμωρητικά» μέτρα για τους τελευταίους και παράλληλα αυξάνει τον ανώτερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα από τους 22 στους 26, με στόχο να «καλύψει» τα χιλιάδες κενά.

Επιπλέον, στα 7/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ο ελάχιστος αριθμός μαθητών δεν μπορεί πλέον να είναι μικρότερος από 20 ανά τμήμα. Οι ρυθμίσεις αυτές θα οδηγήσουν σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις τάξεων, αλλά και σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών. Δυστυχώς, η στάση της Υπουργού επιστρέφει τη δημόσια Εκπαίδευση στα χρόνια των Μνημονίων και φανερώνει την απαξίωσή της για τα εργασιακά δικαιώματα των δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών που υπηρετούν πάνω από μια δεκαετία το δημόσιο σχολείο, αλλά και των μαθητών μας, που τους στερεί την πρόσβαση σε μια ποιοτική, δημόσια Εκπαίδευση.

Αναφορικά με τις αλλαγές στο Νηπιαγωγείο, η καθιέρωση των διακριτών διδακτικών αντικειμένων με την εισαγωγή, αρχικά, των Αγγλικών και αργότερα της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών και δε λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων.

Ειδικά για την πόλη του Αγρινίου, ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα που επιφέρει η αύξηση του αριθμού νηπίων ανά τμήμα, είναι ότι – λόγω της παντελούς έλλειψης κτιριακών υποδομών – θα παρατηρηθεί το φαινόμενο μεγάλος αριθμός νηπίων να συγχρωτίζεται σε πολύ μικρούς χώρους χωρίς προαύλιο και δυνατότητα τήρησης των κανόνων υγιεινής.

Επίσης, στο εν λόγω νομοσχέδιο δεν προβλέπεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του δημόσιου σχολείου και τη στελέχωσή του με το αντίστοιχο προσωπικό.

Πέρα από το ότι δεν υπάρχουν ειδικότητες, όπως κοινωνικοί λειτουργοί και ψυχολόγοι, τα τελευταία χρόνια, με την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και του προγράμματος σίτισης, είναι επιτακτική η ανάγκη άμεσης πρόσληψης βοηθητικού προσωπικού για τα Νηπιαγωγεία, αλλά και των σχετικών ειδικοτήτων σε όλη την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι).

Τέλος, η συντηρητική πολιτική του Υπουργείου Παιδείας επαναφέρει, δυστυχώς, την αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και τις λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας!

Ως εκπαιδευτικοί θεωρούμε πως η συνειδητή πειθαρχία, η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία και η αγάπη για μάθηση είναι αξίες που καλλιεργούνται μέσα από το ίδιο το σχολείο και τις αξίες που καλλιεργεί.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αγρινίου – Θέρμου, καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρει το εν λόγω νομοσχέδιο τη συγκεκριμένη στιγμή και -αφού αποκατασταθεί η κανονικότητα- να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα. Επισημαίνουμε πως σε κάθε περίπτωση θα υπερασπιστούμε και θα προστατέψουμε με κάθε μέσο τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου και τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας.

Με εκτίμηση,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος Ηλίας Παπαχρήστος

Ο Γενικός Γραμματέας

Σωτήριος Λιάγκας