?php /** * @package Helix Framework * Template Name - Shaper Helix - II * @author JoomShaper http://www.joomshaper.com * @copyright Copyright (c) 2010 - 2015 JoomShaper * @license http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html GNU/GPLv2 or later */ //no direct accees defined ('_JEXEC') or die ('resticted aceess'); ?> Το Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα OSOS

Το Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων συμμετείχε στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα OSOS

Όπως μας εξηγεί η Διευθύντρια κα Χαρά Χριστοδούλου, το Δημοτικό Σχολείο Καλυβίων συμμετείχε στο πρόγραμμα (που ξεκίνησε το σχολικό έτος 2018-19 και ολοκληρώθηκε στις 31/3/2020) επιλέγοντας ως θέμα τη μετεωρολογία, η οποία, αφ’ ενός αφορά στην καθημερινή πραγματικότητα όλων μας και αφ’ ετέρου  –ως γνωστικό αντικείμενο-  άπτεται πολλών μαθησιακών πεδίων του δημοτικού σχολείου (φυσική, μαθηματικά, γεωγραφία, λογοτεχνία, εικαστικά, ποίηση, λαογραφία, ιστορία), αλλά και αποτελεί ένα σύγχρονο κοινωνικό προβληματισμό με πολλές οικολογικές ανησυχίες αναφορικά με το θέμα της κλιματικής αλλαγής, των ακραίων καιρικών φαινομένων, του φαινόμενου του θερμοκηπίου, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κ.τ.λ.

Ξεχωριστό σημείο αναφοράς αποτελεί η καθολική συμμετοχή του σχολείου μας σε αυτό το πρόγραμμα. Συμμετείχε το σύνολο των μαθητών και των εκπαιδευτικών του σχολείου. Αυτή η μαζικότητα καταδεικνύει όχι μόνο την αποδοχή του  επιλεγμένου θέματος και του ενδιαφέροντος που προκαλεί, αλλά και τον παιδαγωγικό προσανατολισμό του σχολείου, τη θέση του μπροστά στις νέες παιδαγωγικές προκλήσεις, τη στάση του απέναντι στις σύγχρονες τάσεις της παιδαγωγικής για «σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία», τη χρήση σύγχρονων εργαλείων τεχνολογίας (εργαστήριο stem, χρήση ΤΠΕ και πολυμέσων κτλ).

Καινοτόμο στοιχείο της εργασίας μας αυτής είναι η εκπόνηση του προγράμματος με σύμπραξη σχολείων (η πιο τελευταία τάση στη σύγχρονη παιδαγωγική). Συνεργαστήκαμε, εμείς ένα μικρό σχολείο αγροτικής περιοχής, με το 16ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου, ένα μεγαλύτερο σχολείο αστικής περιοχής. Η βασική ιδέα ήταν, οι μαθητές να εκπονήσουν τις ίδιες περίπου δράσεις χρησιμοποιώντας σύγχρονες αλλά και πιο παραδοσιακές μεθόδους και να ανταλλάξουν αποτελέσματα και εμπειρίες, συγκρίνοντας ομοιότητες και διαφορές μεθόδων, αποτελεσμάτων και συμπερασμάτων.

Σε αυτά τα 2 σχολικά έτη που έτρεξε το πρόγραμμα οι μαθητές όλων των τάξεων  με την αφοσίωση και την εργατικότητα των εκπαιδευτικών, μας έδειξαν εξαιρετικά δείγματα εργασιών σε ένα ευρύτατο πεδίο μαθησιακών τομέων,  με ευρηματικές και δημιουργικές ιδέες, ποικιλία μεθόδων και εργαλείων. 

Δυστυχώς το κλείσιμο των σχολείων, μας ανάγκασε να ακυρώσουμε τις προγραμματισμένες μας δράσεις για:

- ανταλλαγή επισκέψεων των μαθητών των 2 σχολείων

- σχετική με το θέμα παρουσίαση της αστροφυσικής εταιρίας Δυτικής Ελλάδας στην αυλή του σχολείου μας

- Αστροπαρατήρηση στην αυλή του σχολείου μας

- Συμμετοχή των  2 σχολείων στην εθελοντική πανελλήνια δράση let’s do it με εργασίες για την κλιματική αλλαγή

- Παρουσίαση στους γονείς και τα μέλη της κοινότητας του προγράμματος και των εργασιών.

Παρ’ όλα αυτά είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι, σημειώνει η κα Χριστοδούλου, για την ολοκλήρωση ενός μεγάλου, φιλόδοξου προγράμματος. Θεωρούμε ότι οι μαθητές κέρδισαν γνώσεις και εμπειρίες, βίωσαν τη θέση των φυσικών επιστημών στην καθημερινή πραγματικότητα,  είδαν με βιωματικό τρόπο πώς η σύγχρονη τεχνολογία αναλαμβάνει ρόλο στις διαδικασίες αυτές και γίνεται εργαλείο προόδου και μάθησης.

Προσβλέπουμε σε καλύτερους καιρούς και συνεχίζουμε, με στόχο την επόμενη σχολική χρονιά το σχολείο μας να συνεχίσει, με άξιους παιδαγωγούς, να υπηρετεί το όραμά του και τους υψηλούς του στόχους.

Για περισσότερες πληροφορίες ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής):

http://www.iep.edu.gr/el/europaika-se-ekseliksi/osos

https://www.openschools.eu/