Όπως αναφέρει και η συγγραφέας Έλσα Παντοπούλου για την έκθεση: «Δεν θα μπορούσα να τους είχα συναντήσει. Αν δεν ήταν ο Μιχάλης, δεν θα τους είχα συναντήσει. Δεν μπορείς να τους συναντήσεις, γιατί είναι αόρατοι. Οι άνθρωποι του περιθωρίου είναι αόρατοι. Στον μοντέρνο κόσμο μας, ό,τι δεν βολεύει να φαίνεται εξαφανίζεται με πανίσχυρους χημικούς καταλύτες. Βέβαια, τέτοια κόλπα αφήνουν παγερά αδιάφορη την κοινή μας μοίρα. Η ανθρώπινη ζωή, η ψυχή μέσα σε ένα σώμα που γεννιέται σ’ αυτόν τον κόσμο και πεθαίνει επίσης μέσα σ’ αυτόν, κραυγάζει με κάθε ανάσα, έκκριση, συναίσθημα, έκφραση και τελικά μορφή, την ίδια την ύπαρξη.
Αν δεν ήταν η φωτογραφία, ίσως ούτε ο Μιχάλης θα τους είχε συναντήσει. Ως παρατηρητής της μορφής φαίνεται πως ανέθεσε στον εαυτό του αυτή τη δουλειά. Να αποτυπώσει τη μορφολογία του κόσμου της Σύλβιας και του Στάθη, έτσι όπως είναι, χωρίς κρίσεις, χωρίς μελοδραματισμούς και χωρίς βαρύγδουπα συμπεράσματα. Από τη μέρα που είδα το υλικό και άκουσα τον Μιχάλη να αφηγείται τη γνωριμία του με τη Σύλβια και τον Στάθη, αναρωτιόμουν τι είδους αυτοανάθεση ήταν αυτή. Τι ακριβώς ανέθεσε στον φωτογραφικό εαυτό του να κάνει; Ήθελα να μπω στον κόσμο τους. Δεν θέλεις να μπεις στον κόσμο του άλλου έτσι απλά. Κάτι πρέπει να σε ελκύει εκεί. Επίσης, ο άλλος είναι μια ανθρώπινη ύπαρξη. Δεν πας επισκέπτης, ζεις με τον άλλον μέσα στα χωρικά του ύδατα, εσωτερικά και εξωτερικά. Αυτό νομίζω πως έκανε ο Μιχάλης Πατσούρας.
Έπλευσε σε αυτά τα νερά και πήγε με το ρεύμα τους και αφέθηκε να αγγίξει το υλικό, χωρίς διαμεσολάβηση, χωρίς στολή καταδύσεων, απευθείας στο δέρμα. Το φωτογραφικό υλικό είναι τραβηγμένο στα δύο καταλύματα όπου έμεινε το ζευγάρι χρηστών την περίοδο που τους συναναστράφηκε ο Μιχάλης. Πρόκειται για μια μεγάλη περίοδο, κατά την οποία συνδέθηκαν και έγιναν φίλοι. Οι φωτογραφίες, όλες ασπρόμαυρες, χαρακτηρίζονται από ρεαλισμό. Στα κάδρα κυριαρχεί το ανθρώπινο στοιχείο μέσα σε ένα χαοτικό περιβάλλον. Οι χαοτικές υφές γύρω από τα πρόσωπα, εκτός από το ότι προσδίδουν ύφος στη συλλογή, δημιουργούν επιπλέον ένα εφέ ρευστότητας που σηκώνει τα πρόσωπα από το πρώτο επίπεδο και τα ανεβάζει στο κέντρο μιας θεατρικής σκηνής. Εκεί νιώθουν άνετα και καλά και μπορούν να πρωταγωνιστήσουν».
Βιογραφικά στοιχεία
Ο Μιχάλη Πατσούρας γεννήθηκε το 1969. Ζει στην Αθήνα και είναι επαγγελματίας φωτογράφος. Σπούδασε φωτογραφία στις σχολές Focus (φωτογραφία & video art) 1990-93 και στην ελληνική ακαδημία Leica 1997-2000. Εργάστηκε ως δημόσιος υπάλληλος (1990-2000). Το 2000 παραιτήθηκε για να ασχοληθεί επαγγελματικά με τη φωτογραφία. Εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας με εκδοτικές ομάδες και διαφημιστικές εταιρείες. Από το 2013 έχει επικεντρωθεί σε μακροπρόθεσμα ανθρωποκεντρικά θέματα, εστιάζοντας σε σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα. Ο τρόπος που του αρέσει να φωτογραφίζει είναι ο βιωματικός. Εργάστηκε ως καθηγητής φωτογραφίας στην Ελληνική Ακαδημία Leica. Είναι μέλος της ΕΦΕ (Ένωσης Φωτορεπόρτερ Ελλάδος) και του ΦΟΙΒΟΥ (Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας των φωτογράφων)
Διαγωνισμοί & Βραβεία
2022 1ο Βραβείο APW (Athens Photo World). Ατομικές Εκθέσεις 2022 Φεστιβάλ Photometria. Greece
Διάρκεια έκθεσης:
Σάββατο 26 Noεμβρίου 2022 έως Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2023
Ώρες λειτουργίας της έκθεσης:
Δευτέρα έως Παρασκευή 18:00-20:30 και Σάββατο 11:00-13:30 & 18:00-20:30