?php /** * @package Helix Framework * Template Name - Shaper Helix - II * @author JoomShaper http://www.joomshaper.com * @copyright Copyright (c) 2010 - 2015 JoomShaper * @license http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html GNU/GPLv2 or later */ //no direct accees defined ('_JEXEC') or die ('resticted aceess'); ?> Το στρατιωτικό αεροδρόμιο και οι αντιδράσεις για την κατασκευή του…

Το στρατιωτικό αεροδρόμιο και οι αντιδράσεις για την κατασκευή του…

Η πατραϊκή εφημερίδα «Πελοπόννησος», έγραφε σχετικά την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 1958, (αρ. φ. 4097, σελ. 4)

«Στρατιωτικόν αεροδρόμιο θα κατασκευασθή εις το Αγρίνιον - Θα καταργηθή το Πολιτικόν;

ΑΓΡΙΝΙΟΝ, 14. (Toυ ανταποκριτού μας.) Κατά την σημερινήν συνεδρίασιν του Δημοτικού Συμβουλίου, ανεγνώσθη απάντησις του υπουργείου Εθνικής Αμύνης, επί παλαιοτέρου εγγράφου του Δημοτ.Συμβουλίου, περί μη εγκαταστάσεως στρατιωτικού αεροδρομίου εις την περιοχήν, εις το οποίον αναφέρεται ότι ελήφθη οριστική απόφασις κατασκευής στρατιωτικού αεροδρομίου εις περιοχήν δυτικώς του ήδη υπάρχοντος πολιτικού τοιούτου και μεταξύ των χωρίων Δοκιμίου και Καλυβίων, εκτάσεως 2 χιλ. στρεμμάτων. Το έργον έχει προγραμματισθή  και η μελέτη είναι ήδη έτοιμη.

Εις το έγγραφον αναφέρεται ότι η έκτασις η οποία κατέχεται υπό του υπάρχοντος αεροδρομίου, θα διανεμηθή εις τους πληττομένους εκ της κατασκευής του νέου στρατιωτικού αεροδρομίου.

Πάντως, το γεγονός της μετατροπής της ευφόρου πεδιάδας εις αεροδρόμιον, έχει κυριολεκτικώς αναστατώσει τους κατοίκους της πόλεώς μας».

Να θυμίσουμε ότι, η κατασκευή των βασικών εγκαταστάσεων του Στρατιωτικού Αεροδρομίου Αγρινίου πραγματοποιήθηκε μεταξύ των ετών 1961 και 1964, ενώ το 1973 κατασκευάστηκαν χώροι στάθμευσης αεροσκαφών τροχιόδρομοι. Μέχρι το 2014 χρησιμοποιούνταν από τη Πολεμική Αεροπορία, μιας και σε αυτό στάθμευαν η 132 Σμηναρχία Μάχης (132 ΣΜ) καθώς και πυροσβεστικά αεροπλάνα της 359 Μοίρας Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών (359 ΜΑΕΔΥ).

Το Στρατιωτικό Αεροδρόμιο Αγρινίου (IATA: AGQ, ICAO: LGAG) διαθέτει διάδρομο διεύθυνσης 09/27, μήκους 3.010 μέτρων, με ασφάλτινη επιφάνεια. Ο διάδρομος διαθέτει φωτισμό, αλλά δε διαθέτει ραδιοβοηθήματα.

Αποστολή της Μονάδας ήταν η διατήρηση υψηλού βαθμού αποτελεσματικότητας και ετοιμότητας με κατάλληλη οργάνωση - εκπαίδευση και συντήρηση των μέσων και συστημάτων που διατίθονταν ή μεταστάθμευαν σ' αυτή για ανάληψη και επιτυχή διεξαγωγή Αεροπορικών Επιχειρήσεων οποτεδήποτε απαιτούνταν και σύμφωνα με τα εθνικά σχέδια.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

1961 ως 1964 Το αεροδρόμιο του Αγρινίου κατασκευάστηκε το 1961 με δαπάνες του ΝAΤΟ με προοπτική την δυνατότητα εξυπηρέτησης μίας Πολεμικής Μοίρας αεροσκαφών. Οι εργασίες των βασικών εγκαταστάσεων τελείωσαν το έτος 1964.

1964 ως 1975 Η Μονάδα λειτουργεί ως αεροπορικό απόσπασμα.

1973 ως 1974 Το Α/Δ χρησιμοποιήθηκε από τη Σχολή Αεροπορίας Στρατού.

1975 Μετονομάστηκε σε 132 Σμηναρχία Μάχης και υπήχθη επιχειρησιακά και διοικητικά στο ΑΤΑ.

1985 Κατασκευή επιχειρησιακών κτιρίων.

2005 Κατασκευή νέων κτιριακών εγκαταστάσεων.

2011 Στις 5 Αυγούστου 2011, η Μονάδα μετονομάστηκε από 132 Σμηναρχία Μάχης σε Αεροπορικό Απόσπασμα Αγρινίου

Στις 30 Ιουνίου 2014 έλαβε χώρα η τελετή υποστολής της Σημαίας και του Λαβάρου της Μονάδας, καθώς από  Αεροπορικό Απόσπασμα υποβιβάστηκε σε Φυλάκιο, ενώ διοικητικά ανήκε στο Αεροπορικό Απόσπασμα Ακτίου  (πρώην 131 Σμηναρχία Μάχης, νυν Μονάδα Υποστήριξης FOB Ακτίου).

2018 Το Αεροπορικό Φυλάκιο Αγρινίου ως περιφερειακή μονάδα, υπάγεται πλέον διοικητικά στην 116 Πτέρυγα Μάχης Αράξου.

Έρευνα: Γιώργος Πανταζόπουλος

Πηγές: Μουσείο Τύπου Πατρών, ηλεκτρονικό αρχείο Εφημερίδα «Πελοπόννησος»

 HAF.gr, el.wikipedia.org