Ο διάδρομος απογείωσης και προσγείωσης βρίσκονταν σε ιδιαίτερα προβληματική κατάσταση. Μάλιστα ήταν φθαρμένος σε τέτοιο βαθμό που που για πολλά χρόνια δε λειτουργούσε τους χειμερινούς μήνες. Μάλιστα σε περίπτωση βροχόπτωσης για να δουν αν μπορεί να προσγειωθεί ένα αεροπλάνο φόρτωναν ένα κάρο στον αεροδιάδρομο και το διέτρεχαν σε ευπαθή σημεια. Όπου υποχωρούσαν οι τροχοί, σημειώνονταν ως επικίνδυνο σημείο προσγείωσης. Πέρα βέβαια από τα κάρα, επιστρατεύονταν…και τα άλογα της χωροφυλακής, τα οποία διέτρεχαν τον αεροδιάδρομο και έκαναν ακριβώς την ίδια δουλειά. Χαρακτηριστικό είναι το τηλεγράφημα του αεροσταθμάρχη Αγρινίου:
«Ὁρατότης περιορισμένη – Ὑετὸς ἐκόπασεν – Κατάστασις ἀεροδρομίου: Ἔφιππος Χωροφυλακὴ ἐκτελέσασα ἐπέλασιν ἐντὸς τοῦ χώρου προσγειώσεως, εὕρε τοῦτον κατάλληλον διὰ προσγείωσιν.». Ως προς την επιβατική κίνηση το αεροδρόμιο Αγρινίου έπονταν άλλα ισοδύναμων πόλεων όπως της Δράμας και των Ιωαννίνων αλλά και είχε μεγαλύτερη κίνηση από άλλα όπως της Κέρκυρας.
Όλα αυτά τα προβλήματα επέτασσαν έργα υποδομής και διάνοιξης αεροδιαδρόμων.Δυστυχώς όμως αντί το αεροδρόμιο να αναπτυχθεί αφέθηκε στην τύχη του μεταπολεμικά με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί και να υποβαθμιστεί.
Με πληροφορίες από:
Γ. Παπανδρώνου, Η γέννηση και ανάπτυξη της πολεμικής αεροπορίας στην Ελλάδα του Μεσοπολέμου, Διδακτορική Διατριβή τμήματος ιστορίας και Αρχαιολογίας ΑΠΘ.
Πηγή εικόνας; Η. Ντόκα, Αγρίνιο – Καβάλα: ήσαν μήπως τα καπνεργοστάσια «μια κάποια λύσις»
Το πρώτο σχεδιάγραμμα του αεροδρομίου Αγρινίου
Του Λίνου Υφαντή
Το πρώτο σχεδιάγραμμα του αεροδρομίου Αγρινίου διασώζει η Αγρινιώτικη εφημερίδα «Φως». Το σχεδιάγραμμα χρονολογείται από το 1930, όταν άρχισε η λειτουργία του. Στον πηχυαίο τίτλο της εφημερίδας παρουσιάζονται ως δημιουργοί του ο τότε Υπουργός της Αεροπορίας κος Ζάννας καθώς και ο τότε τμηματάρχης της Πολιτικής Αεροπορίας κ. Κορματζόπουλος.
Ο Ζάννας ήταν πολύ σημαντική προσωπικότητα καθώς υπήρξε ο πρώτος υπουργός της Αεροπορίας. Συγκεκριμένα υφυπουργός, με υπουργό τον Βενιζέλο από 28 Δεκεμβρίου 1929 μέχρι 30 Μαρτίου 1930, και στη συνέχεια υπουργός μέχρι τις 25 Μαΐου του 1932. Ήταν ο εμπνευστής και δημιουργός της ενιαίας Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Ήταν ο ίδιος πρώην αεροπόρος ως έφεδρος υπίλαρχος και είχε έντονη δράση στον Μακεδονικό αγώνα. Για αυτό ίσως η εφημερίδα τον παρουσιάζει με την στρατιωτική του περιβολή.
Όσο για το αεροδρόμιο, στον παραπάνω χάρτη αποτυπώνονται οι αεροδιάδρομοι και τα οικήματα που φτιάχτηκαν στο «Βοϊδολίβαδο Δοκιμίου». Δυστυχώς όμως το αεροδρόμιο έπαψε πλέον να λειτουργεί ως πολιτικό. Έτσι ματαιώθηκε το όραμα αυτό του Μεσοπολέμου για την πόλη του Αγρινίου.
Πηγή: agrinionews.gr