Τα θέματα των τριών σεμιναρίων είναι τα εξής:
-« Η παιδαγωγική παρουσία του γονιού στην οικογένεια»
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2019 και ώρες 5 μ.μ. – 9 μ.μ.
-« Η Κατάθλιψη ως μορφή επικοινωνίας»
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2019 και ώρες 10 π.μ. – 2 μ.μ.
- «Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος και Ψυχική Ανθεκτικότητα»
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2019 και ώρες 10 π.μ. – 2 μ.μ.
Διοργάνωση:
Κέντρο Λογοθεραπείας -Αγρίνιο Καζάκου Σάρα-Φωτεινή
Γλέζου-Σάντα (πλατεία Καραπανέικα)
Για κρατήσεις και πληροφορίες
τηλ: 26410-25545 και 6976949929
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Α) « Η παιδαγωγική παρουσία του γονιού στην οικογένεια»
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2019 στις 5 μ.μ. – 9 μ.μ.
Πολλοί από τους νέους γονείς παρουσιάζονται συχνά υπερφορτωμένοι και μπερδεμένοι σε ό, τι αφορά ζητήματα διαπαιδαγώγησης. Η εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες -συχνά αντικρουόμενες- σχετικά με διαφορετικές θεωρίες και πρακτικές διαπαιδαγώγησης είναι μόνο ένας από τους παράγοντες που συμμετέχουν σε αυτή τη σύγχυση. Η σύγχυση αυτή συχνά αντανακλάται στην παιδική συμπεριφορά, πράγμα που ενισχύει την αίσθηση της αναποτελεσματικότητας των γονιών με αντίκτυπο στην αυτοπεποίθησή τους. Οι συχνές φωνές και τιμωρίες, η σωματική βία αποτελούν απεγνωσμένες προσπάθειες του γονιού να «εμφανιστεί», να δηλώσει την παρουσία του στη ζωή του παιδιού, που ωστόσο, το μόνο που πετυχαίνουν να μεταδώσουν είναι η απελπισία του.
Στο σεμινάριο αυτό θα ασχοληθούμε θεωρητικά και βιωματικά με το τι θα μπορούσε να λειτουργήσει ως «άγκυρα» σε τέτοιες τρικυμίες, σε στιγμές σύγκρουσης και υπερφόρτωσης. Σήμερα γνωρίζουμε ότι δεν υπάρχει ένα μυστικό για να γίνει κανείς «καλός γονιός», όπως επίσης ότι οι ορισμοί του «καλού γονιού» ποικίλλουν ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία, την ηλικία, τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών. Ωστόσο υπάρχουν κάποια σημεία της διαδικασίας μιας καλής σχέσης γονέα- παιδιού που θα μπορούσαμε να φωτίσουμε όπως:
Σε τι βαθμό και με ποιους τρόπους μπορεί να προετοιμαστεί κανείς για τις αποφάσεις που πρέπει να πάρει γύρω από θέματα ανατροφής;
Πώς μπορούν να αξιοποιηθούν οι ενδοοικογενειακές συγκρούσεις με τρόπο που ευνοεί την ωρίμανση των μελών και ενισχύει τις μεταξύ τους σχέσεις;
Ποιες είναι οι ιδιαίτερες εκείνες στάσεις του γονιού απέναντι στο παιδί αλλά και απέναντι στη ζωή που αν υλοποιηθούν μπορούν να ενδυναμώσουν την παρουσία του γονιού στην οικογένειά του;
Με ποιες ποιότητες της δικής τους ανατροφής, με ποια αποθέματα, θα πρέπει να παραμένουν σε επαφή οι γονείς ώστε να μεταφέρουν στη σχέση τους με το παιδί τη δημιουργικότητα και τη ζωντάνια;
Το σεμινάριο απευθύνεται σε νέους γονείς και σε παιδαγωγούς που ενδιαφέρονται να καθοδηγούν τα παιδιά με μη- βίαιους τρόπους και να συνεργάζονται μαζί τους σε κλίμα αγάπης και αποδοχής
Εισηγήτρια Σεμιναρίου: Γωγώ Καραγιάννη, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια
Β) «Η Κατάθλιψη ως μορφή επικοινωνίας»
Σάββατο, 23 Νοεμβρίου 2019 και ώρες 10 π.μ. – 2 μ.μ.
Η κατάθλιψη είναι ένα σύνολο από ψυχο- σωματικά συμπτώματα μικρότερης ή μεγαλύτερης έντασης που βιώνονται συνήθως σε αναφορά με πιεστικές συνθήκες της ζωής. Όσοι /ες υποφέρουν συχνά από καταθλίψεις περιγράφουν τα καταθλιπτικά τους επεισόδια ως ιδιαίτερα επώδυνα και συχνά ως παραλυτικά. Στο σεμινάριο αυτό θα παρουσιάσουμε την κλινική εικόνα της κατάθλιψης, θα ασχοληθούμε με το ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της ψυχοθεραπείας, εστιάζοντας ιδιαίτερα στα εξής:
• Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να υποφέρει κάποιος από καταθλίψεις.
• Σε τι είδους προβλήματα μπορεί το καταθλιπτικό βίωμα να αποτελεί λύση.
• Ποιοι είναι οι παράγοντες που μπορεί να διατηρούν το πρόβλημα.
• Ποιες είναι οι επιπτώσεις της κατάθλιψης στον τρόπο που το άτομο βλέπει τον εαυτό του και τους άλλους.
• Ποιες είναι οι συνέπειες του καταθλιπτικού βιώματος στη δράση του ατόμου που υποφέρει.
• Μέσα από τι είδους διαδικασίες και επικοινωνίες καταλήγει η κατάθλιψη να γίνεται παραλυτική.
• Τι θα χρειαζόταν για μια αποτελεσματική αντίσταση στις προσκλήσεις της.
• Πώς θα μπορούσε η δύναμη του καταθλιπτικού βιώματος να χρησιμοποιηθεί υπέρ του ανθρώπου που υποφέρει από αυτό.
Το σεμινάριο περιλαμβάνει βιωματικές ασκήσεις και απευθύνεται σε ανθρώπους που υποφέρουν κατά καιρούς από καταθλίψεις και στους κοντινούς τους ανθρώπους που αναζητούν τρόπους να τους υποστηρίξουν. Απευθύνεται επίσης σε άτομα που θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτή τη γνώση επαγγελματικά ή αυτογνωσιακά, αν εργάζονται σε πλαίσια που παρέχονται εκπαιδευτικές, ψυχοκοινωνικές υπηρεσίες ή υπηρεσίες υγείας, αλλά και σε άτομα που ενδιαφέρονται για την προσωπική τους ανάπτυξη.
Εισηγήτρια Σεμιναρίου: Γωγώ Καραγιάννη, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια
Γ) «Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος Και Ψυχική Ανθεκτικότητα»
Κυριακή, 24 Νοεμβρίου 2019 και ώρες 10 π.μ. – 2 μ.μ.
Όσοι δραστηριοποιούμαστε επαγγελματικά στο χώρο της ψυχικής υγείας την τελευταία δεκαετία γινόμαστε μάρτυρες μιας ραγδαίας αύξησης των διαγνώσεων του αυτισμού. Έχει αυτό να κάνει με κάποια συγκεκριμένη αλλαγή στους τρόπους ζωής μας; Πρόκειται για μια συνέπεια της – επιτέλους- αυξανόμενης ορατότητας των ατόμων με ειδικές ανάγκες και της ευκολότερης πρόσβασης των ανθρώπων σε υπηρεσίες στήριξης; Μήπως η διάχυση στο γενικότερο πληθυσμό ενός συγκεκριμένου λεξιλογίου κάνει τους εμπλεκόμενους στην ανατροφή των παιδιών όλο και πιο ενεργοποιημένους για τον εντοπισμό ενός υποτιθέμενου ελαττώματος; Ίσως όλα αυτά τα ερωτήματα να αποτελούν πραγματικότητες αλληλοδιαπλεκόμενες μεταξύ τους και με κάποιο τρόπο να συμμετέχουν στην αύξηση των διαγνώσεων.
Η αύξηση των διαγνώσεων συνοδεύεται από έντονες συζητήσεις για τους τρόπους της ενσωμάτωσης των διαγνωσμένων παιδιών στα διάφορα πλαίσια και ιδιαίτερα σε αυτά της εκπαίδευσης και της κοινότητας. Ωστόσο στις συζητήσεις αυτές είναι κυρίαρχη η θεώρηση της αυτιστικής συμπτωματολογίας ως ένα πρόβλημα, σε πολλές περιπτώσεις ανυπέρβλητο. Όσον αφορά την οικογένεια, ένα μεγάλο κομμάτι της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας παραμένει προσανατολισμένο στο «έλλειμμα» και τη συνέπεια που έχει αυτό στην οικογενειακή λειτουργικότητα, κατασκευάζοντας τους γονείς ως υπερ- ανθρώπους που είναι αναγκασμένοι να «τα βγάζουν πέρα» με την κάθε μέρα.
Με τον τρόπο αυτό συχνά παραμελείται το πολύ σημαντικό ζήτημα των επικοινωνιών:
• Ανάμεσα στο άτομο που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού και στα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας και στους θεραπευτές κάθε ειδικότητας που ασχολούνται μαζί του επαγγελματικά.
• Ανάμεσα στην οικογένεια και το εκπαιδευτικό πλαίσιο που φοιτά το παιδί
• Ανάμεσα στους γονείς και τους θεραπευτές των διαφόρων ειδικοτήτων.
Σκοπός του σεμιναρίου είναι να αναδείξουμε ακριβώς τις ιδιαίτερες συνθήκες αυτών των επικοινωνιών ενώ παράλληλα: θα παρουσιάσουμε την κλινική εικόνα του αυτισμού και τα συνοδά προβλήματα δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο φασματικό χαρακτήρα του φαινομένου. Θα ασχοληθούμε με τη διάγνωση του αυτισμού ως ένα επικοινωνιακό συμβάν με πληθώρα επιπτώσεων για το παιδί και την οικογένεια και θα εξετάσουμε τις αιτιολογικές υποθέσεις για την εμφάνιση του φαινομένου καθώς και τι προάγει η καθεμιά σε επίπεδο πεποιθήσεων και δράσεων.
Εισηγήτρια Σεμιναρίου: Γωγώ Καραγιάννη, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια