?php /** * @package Helix Framework * Template Name - Shaper Helix - II * @author JoomShaper http://www.joomshaper.com * @copyright Copyright (c) 2010 - 2015 JoomShaper * @license http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html GNU/GPLv2 or later */ //no direct accees defined ('_JEXEC') or die ('resticted aceess'); ?> Επισκευάζοντας από την αρχή ένα παλιό ποδήλατο Bismarck!

Επισκευάζοντας από την αρχή ένα παλιό ποδήλατο Bismarck!

Όπως μας λέει ο Νίκος το ποδήλατο ήταν ένα Bismarck του ΄60, το οποίο βρήκε πριν 1,5 χρόνο ο φίλος του Χρήστος Κερασιώτης, δίπλα σε κάδο σκουπιδιών στο Δοκίμι. Αμέσως το πήρε και του το έδωσε και αρχικά το έβαλε σαν διακοσμητικό ¨κομμάτι¨ στον κήπο του... Ήταν σκουριασμένο σε κάποια σημεία, ενώ είχε σαπισμένα λάστιχα…

Στη συνέχεια, όπως μας εξηγεί, ψάχνοντας στο διαδίκτυο είδε ότι, πλέον τα συγκεκριμένα ποδήλατα είναι αντίκες και πωλούνται ακριβά, εφόσον είναι ανακατασκευασμένα. Έτσι περίπου πριν ένα χρόνο άρχισε να το λύνει, το έκανε ¨βίδες¨ κατά το κοινώς λεγόμενο και ξεκίνησε τις εργασίες αναπαλαίωσης.

Με πολύ κόπο, πολύ τρίψιμο στα μεταλλικά μέρη του ποδηλάτου και αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, άρχισε να το φτιάχνει... Το βάψιμο το έκανε μόνος του με σπρέι χρώματος, ενώ το τιμόνι, η σέλα, τα λάστιχα και η σχάρα είναι καινούργια.

Τα περισσότερα πράγματα και ανταλλακτικά τα αγόρασε με ηλεκτρονικές παραγγελίες  μέσω ίντερνετ…

Εκτός από την προσωπική δουλειά του Νίκου και τις εργατοώρες που αφιέρωσε, το κόστος της ανακατασκευής ανήλθε περίπου στα 300 ευρώ!

Να αναφέρουμε ότι, το Bismarck ήταν το πιο ¨γνωστό ποδήλατο σε αυτήν την κατηγορία, το αγαπημένο ποδήλατο της εργατιάς στην μεταπολεμική Ελλάδα¨. Απλή, στιβαρή, γερμανική κατασκευή, με καλή ποιότητα κύλισης.

Τα ποδήλατα αυτά ήταν γνωστά και ως ¨ματρακάδες¨. Παλιά τα χρησιμοποιούσαν πολύ τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, ενώ στα Καλύβια κυκλοφορούσαν αρκετά τέτοιου τύπου και χρησίμευαν όχι μόνο για τις μετακινήσεις των κατοίκων, αλλά ακόμη και για να πάνε στα κτήματά τους!

Σε ερώτησή μας αν έχει ξαναασχοληθεί με ανακατασκευή άλλων παλιών ποδηλάτων ή μηχανάκια, μας αποκρίνεται ότι, σαν μαθητής στο λύκειο είχε φτιάξει ένα μηχανάκι ¨παπί¨ στρογγυλοφάναρο, σαν καινούργιο, και η χαρά του δεν περιγράφονταν...

Σήμερα υπάρχουν δύο παλιά ποδήλατα που οι ιδιοκτήτες τους τα κυκλοφορούν στον οικισμό Αγίου Γεωργίου, αλλά δεν είναι σε άριστη κατάσταση. Τελευταία μας λέει ο Νίκος Μπελεβώνης του έδωσε άλλα δυο ποδήλατα ο φίλος του Δημήτρης Καραλής, τα οποία είχε στην αποθήκη από παλιά που είχε συνεργείο.Το ένα σχεδόν διαλυμένο, έχει γίνει ¨βίδες¨ και το πήγε για αμμοβολή, όπως και ένα δεύτερο που θα τα επισκευάσει προσεχώς…

Κλείνοντας αυτή την μικρή συνέντευξη με το Νίκο Μπελεβώνη, μας λέει χαριτολογώντας ότι, η πινακίδα είναι ¨συμβολική¨ και την συνέθεσε από τα αρχικά των ονομάτων, του δικού του, της γυναίκας του και της κόρης του, ενώ ο αριθμός από την ημερομηνία που γεννήθηκε η κόρη του 9/3/12.

Πάντως σαν λάτρης του ποδηλάτου ο Νίκος Μπελεβώνης, ιδιαίτερα όταν έχει καλές μέρες, κυκλοφορεί με το ¨καινουργί¨ Bismarck στους δρόμους του χωριού, κερδίζοντας με το παραπάνω, τον θαυμασμό των συγχωριανών μας!

Κείμενο: Γιώργος Αν. Πανταζόπουλος