Κορυφώνεται το Φεστιβάλ "Θεάτρου Όψεις" στο Αιτωλικό

Κυριακή 30 Ιουλίου 2023

Συνεχίζεται με δυο ακόμη ενδιαφέρουσες παραστάσεις το Θεατρικό Φεστιβάλ "Θεάτρου Όψεις" στο Αιτωλικό με την Θεατρική Ομάδα «Πρόζακ», να παρουσιάζει την Δευτέρα 31 Ιουλίου, το έργο «Μαρία Θέλω να σου πω» του Μπόστ, ενώ στις 2 Αυγούστου θα ακολουθήσει η Τελετή Λήξης και η πρεμιέρα της παράστασης "Λεόντιος και Λένα" του Γκέοργκ Μπύχνερ, από την Θεατρική Ομάδα Αιτωλικού.

Να αναφέρουμε ότι στην Τελετή Λήξης του 10ου "Θεάτρου Όψεις", θα παραβρεθεί και θα τιμηθεί ο μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας και δημοσιογράφος Γιάννης Ξανθούλης!

Δείτε το πρόγραμμα

Δευτέρα 31 Ιουλίου 2023 ώρα 9.15 μ.μ.

Υπαίθριο Θέατρο Αιτωλικού

«Μαρία Θέλω να σου πω». Διασκευή του έργου «Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μπόστ, από την Θεατρική Ομάδα «Πρόζακ», Καλλιτεχνοχώρι, Αγρίνιο

Για το έργο

Η θεατρική μας ομάδα «ΠΡΟΖΑΚ» θέλοντας να αγγίξει με περίσσιο σεβασμό και αγάπη ένα από τα σπουδαιότερα έργα του Μποστ «Μαρία Πενταγιώτισσα», προσπάθησε να το προσεγγίσει και με μια άλλη ματιά.

Ο ίδιος ο Μποστ έκανε πολιτική σάτιρα, πολιτική, όχι με την έννοια της διακωμώδησης πολιτικών προσώπων, μα με την ουσιαστική έννοια. Ασχολήθηκε με όσα αφορούν τη σύγχρονη (και όχι μόνο) κοινωνία: από την εξουσία και το κράτος ως τις κοινωνικές και τις διαπροσωπικές σχέσεις, τα πάντα στοχοποιούνται από την αιχμηρή, διορθωτική πένα του.

Με σεβασμό λοιπόν και εκτίμηση στην δημιουργία του Μποστ, η ομάδας μας, επικαιροποίησε το κείμενο, ώστε να σχολιάσει σύγχρονα ζητήματα,αναδεικνύοντας την κωμικότητα των προσώπων και την φαρσικότητα των καταστάσεων, προσπαθώντας να μη ξεφύγει του μποστικού ήθους.

«Μαρία θέλω να σου πω …» Η Ιστορία μιας αυθεντικής γυναίκας που για άλλους αποτελούσε σύμβολο δύναμης και για άλλους μια αδίστακτη κυνική προσωπικότητα . Ουσιαστικά, η φεμινίστρια Πενταγιώτισσα – Ελλάδα, ένα πρόσωπο, πολλές οι όψεις, με γέλιο, δάκρυ, συγκίνηση, προβληματισμό. Όπως είναι οι περισσότερες μέρες της ζωή μας…

Διανομή (με σειρά εμφάνισης):

ΣΠΥΡΟΣ ΠΑΛΗΓΕΩΡΓΟΣ /ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΤΣΙΑΚΑΝΙΚΑΣ /ΝΤΟΡΑ ΚΡΑΒΒΑΡΙΤΗ /

ΜΑΡΙΑ ΚΟΝΔΥΛΗ /ΕΙΡΗΝΗ ΚΟΝΤΟΥΡΗ /ΜΑΡΙΑ ΧΡΥΣΙΚΟΥ / /ΝΕΦΕΛΗ

ΚΟΡΔΑΤΟΥ /ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ/ ΘΩΜΑΣ ΑΥΖΩΤΗΣ /ΒΛΩΤΙΝΑ

ΠΟΥΔΑΡΑ / ΔΩΡΑ ΣΙΑΠΛΑΟΥΡΑ /ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΟΥΡΕΤΣΗ /ΑΝΘΗ ΚΟΥΒΕΛΗ /

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΩΝΗΣ /ΜΑΡΤΖΗ ΒΑΙΤΣΑ

Συντελεστές:

​​ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ –ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ –ΣΥΝΘΕΣΗ ΚΕΙΜΕΝΩΝ:ΤΣΙΡΩΝΗ ΜΑΙΡΗ

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΛΩΤΙΝΑ ΠΟΥΔΑΡΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΚΗΝΙΚΟΥ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΙΛΙΝΗ

Για την ομάδα

H Ερασιτεχνική Θεατρική Ομάδα Πρόζακ -Καλλιτεχνοχώρι, δημιουργήθηκε το 2018 και απευθύνεται σε όλους όσους θέλουν να γνωρίσουν τον μαγικό κόσμο του θεάτρου. Σκοπός αυτών που την απαρτίζουν είναι να διερευνήσουν τη Θεατρική Εμπειρία, τις δυνατότητές της να συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και του δυναμικού του ανθρώπου. Μια ασπίδα στην αγχωτική, μονότονη καθημερινότητα. Να καταδυθούμε σε χαρακτήρες που ίσως μας είναι άγνωστοι, σε συμπεριφορές που μας είναι οικείες κ αγαπητές, αντιδράσεις που μας ξενίζουν. Μια συλλογική εργασία, όχι μόνο μεταξύ των ηθοποιών μα και των θεατών.

 

Τετάρτη 2 Αυγούστου 2023

Λεόντιος και Λένα» του Γκέοργκ Μπύχνερ, από το Θεατρικό Τμήμα Πολιτιστικού & Μορφωτικού Συλλόγου «Το Αιτωλικό».

Επόμενες Παραστάσεις

Πέμπτη 3 Αυγούστου 2023

Σάββατο 19 Αυγούστου 2023, ώρα 9.15 μ.μ.

Υπαίθριο Θέατρο Αιτωλικού

Σημείωμα Σκηνοθέτη

“Ο κόσμος είναι τόσο ωραίος και τόσο μεγάλος, τόσο απέραντα μεγάλος”

Ο Λεόντιος και η Λένα είναι δύο ήρωες τόσο φανταστικοί όσο ένα παραμύθι και ταυτόχρονα τόσο αληθινοί όσο η ίδια η ζωή. Δύο νέοι άνθρωποι, μέλη της αστικής κοινωνίας του “καθώς πρέπει”, μιας κοινωνίας από καλό-κουρδισμένες μαριονέτες, αναζητούν απεγνωσμένα κάτι να τους συγκινήσει αληθινά. Κι αν είσαι γυναίκα μέσα σ' αυτό το ‘’ρομαντικό παραμύθι’’ της κοινωνίας μας, κι αν φλέγεσαι να πράξεις εκτός από το να ονειρεύεσαι όμορφα βασιλόπουλα; <<Η φυγή μας είναι μία άρνηση>> φωνάζει η Λένα κι όμως λίγους στοίχους παρακάτω, άθελά της, θα βρεθεί και πάλι στο ίδιο “κλουβί” απ’ όπου τόλμησε να δραπετεύσει. Είμαστε άραγε ελεύθεροι να αποφασίσουμε εμείς για τον εαυτό μας; Μπορούμε να επαναστατήσουμε απέναντι στην προκαθορισμένη μας ζωή; Ή ζούμε σε έναν φαύλο κύκλο όπου πάντα καταλήγεις από εκεί ακριβώς που ξεκίνησες, σα να μην έχει αλλάξει τίποτα. Ο Μπύχνερ συνθέτει ένα παραμύθι σεξπηρικών αποχρώσεων, για τον έρωτα, όπου όμως καταφέρνει να μιλήσει τόσο ηχηρά για τη σαθρότητα της αστικής κοινωνίας, και την πολυτέλεια να είναι η ζωή σου ένα άγραφο χαρτί που εσύ θα επιλέξεις πως θα το γεμίσεις. Χρησιμοποιεί τα υλικά του Ρομαντισμού, τον οποίο καυτηριάζει αριστοτεχνικά, για να καταδείξει την ωραιοποίηση του τίποτα. Μια ωδή στη νωθρότητα, μια ωδή για τη ζωή χωρίς καμία αντίρρηση, χωρίς καμία αλλαγή. Τα συναισθήματα βιώνονται επιδερμικά, δείχνουν σπουδαία και έντονα αλλά μέσα τους είναι άδεια.

Αναμετρηθήκαμε με σθένος ανάμεσα στις λέξεις και τα υπαρξιακά μονοπάτια του συγγραφέα, εξερευνήσαμε τους τραγελαφικούς χαρακτήρες της αστική κοινωνίας, βρήκαμε τη χαρά και τη μουσική που μας συνεπήρε . Η παράσταση ξεκινά με κάποια αποσπάσματα από το βιβλίο “ Savoir Vivre “ του Χρ. Ζαμπούνη καθώς και τον ορισμό της Κοινωνικής Διαστρωμάτωσης μέσα από τις σχολικές μνήμες μίας εκ των ηθοποιών. Ιωάννα Τρικενέ

Διανομή:

Βασιλιάς Πέτρος του βασιλείου Ποπό: Μιχάλης Κότσαρης

Πρίγκιπας Λεόντιος, γιος του Βασιλιά: Πάνος Σωτηρίου

Πριγκίπισα Λένα του βασιλείου Πιπί/Χορός: Διονυσία Τουφεξή

Βαλέριος/Χορός: Μαρία Νούλα

Ροζέτα/Γκουβερνάντα της Λένας: Χριστίνα Λύρου

Παιδαγωγός/Χορός: Ευδοξία Παρασκευά

Πρωθυπουργός του Κράτους Ποπό/Χορός: Φρόσω Κοντοπάνου

Υπηρέτες/Χορός: Αλέξανδρος Σωτηρακόπουλος, Στέφανος Καραγκίτσης

Ιερέας της Αυλής: Ασπασία Γερολυμάτου-Σαλούρου

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία/Προσαρμογή Διαλόγων: Ιωάννα Τρικενέ

Σκηνογραφία: Μιχάλης Κότσαρης

Ενδυματολογία: Περγαντή Αστέρω, Ιωάννα Τρικενέ

Μουσική Επιμέλεια: Ιωάννα Τρικενέ

Μακιγιάζ: Βάσω Παπαδημητρίου

Φωτισμοί: Λεωνίδας Γριπιώτης, Αργύρης Ξουργιάς

Ηχοληψία: Πάνος Ακρίδας

Τεχνική Υποστήριξη: Γιώργος Σάλας, Αντώνης Χαραλάμπους, Σάμπρι Σατριάνο, Φωτεινή Ξεσφίγγη, Γιωτα Τσιγαρίδα

 

Τετάρτη 2 Αυγούστου 

Στην Τελετή Λήξης του 10ου "Θεάτρου Όψεις", θα παραβρεθεί και θα τιμηθεί ο μυθιστοριογράφος, θεατρικός συγγραφέας και δημοσιογράφος Γιάννης Ξανθούλης!

Θα ακολουθήσει η πρεμιέρα της παράστασης "Λεόντιος και Λένα" του Γκέοργκ Μπύχνερ.

Ο Γιάννης Ξανθούλης, γεννήθηκε  στην Αλεξανδρούπολη το 1947, από γονείς πρόσφυγες από την Ανατολική Θράκη.

Σπούδασε δημοσιογραφία, σχέδιο και ενδυματολογία θεάτρου. Από το 1969 εργάζεται ως δημοσιογράφος και χρονογράφος σε εφημερίδες, περιοδικά και στο  ραδιόφωνο.

Το πρώτο του μυθιστόρημα, Μεγάλος Θανατικός, κυκλοφόρησε το 1981 και το 1982 ξεκίνησε να γράφει τα «Σαββατιάτικα» στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία. Έγραψε αρκετά σατιρικά κείμενα και θεατρικά έργα από τα οποία τα περισσότερα παρουσιάστηκαν στο ελληνικό θέατρο. Ακόμη ασχολήθηκε και με το παιδικό θέατρο, καθώς επίσης έγραψε και εικονογράφησε παιδικά βιβλία. Πολλά έργα του, επίσης, του έχουν μεταφερθεί στη μεγάλη και τη μικρή οθόνη.

Βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες- αναφέρουμε ενδεικτικά  Αγγλικά, γαλλικά, ολλανδικά, Ιταλικά, Ιαπωνικά.

Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Συγγραφέων και της ΕΣΗΕΑ.

Σήμερα είναι ένας από τους δημοφιλέστερους Έλληνες συγγραφείς και κάθε νέο βιβλίο του παίρνει αμέσως θέση στην κορυφή των μπεστ σέλερ.

Κεντρικό μοτίβο των μυθιστορημάτων του Ξανθούλη είναι η νοσταλγία της χαμένης παιδικής αθωότητας. Κατά κανόνα ο μεσήλικος αφηγητής, υπό το κράτος ενός σοκ (ενός θανάτου ή ενός επώδυνου χωρισμού), επιστρέφει στην εποχή που ήταν μικρός και ξαναζεί γλυκόπικρες προσωπικές αναμνήσεις από τη σκοπιά ενός ευαίσθητου κι ευφάνταστου παιδιού, που φοβάται την ενηλικίωση, γιατί αισθάνεται ότι στον κόσμο των μεγάλων καραδοκούν η φθορά και ο θάνατος. Μέσα από αυτές τις αναμνήσεις αναβιώνει, τυλιγμένο σε μια κάπως ρομαντική αχλή, το κλίμα των δεκαετιών του 1950 και 1960 στην Ελλάδα, τελευταίας εποχής που επέτρεπε τα όνειρα, πριν από τη βάναυση "ενηλικίωση" της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.

Τα γνωστότερα μυθιστορήματα του Ξανθούλη είναι: Το πεθαμένο λικέρ (1987. Ο χάρτινος Σεπτέμβρης της καρδιάς μας (1989), και Το ροζ που δεν ξέχασα (1991). Πριν από αυτά είχαν εκδοθεί τα μυθιστορήματα Ο Μεγάλος Θανατικός (1981), Οικογένεια Μπες-Βγες (1982), Το καλοκαίρι που χάθηκε στον χειμώνα (1984) και Ο Σόουμαν δε θα 'ρθει απόψε (1985), ενώ αργότερα κυκλοφόρησαν Η εποχή των καφέδων (1992) και Η Δευτέρα των αθώων (1994). Όλα αυτά τα βιβλία διακρίνονται για έναν ανάλαφρο τόνο, με μια μελαγχολική υπόκρουση που δεν πνίγει τις χαριτωμένες περιγραφές.

Απαιτητικότερα και περισσότερο πολύπλοκα στη δομή τους είναι τα πιο πρόσφατα μυθιστορήματα του Ξανθούλη, Το τρένο με τις φράουλες (1996) και ...Ύστερα ήρθαν οι μέλισσες (1998), στα οποία η απώλεια της αθωότητας των κεντρικών προσώπων και το αίσθημα αποτυχίας τους φαίνεται να λειτουργούν ως συνειδητό, πλέον, σχόλιο για την πορεία της ελληνικής κοινωνίας τις τελευταίες δεκαετίες. «Το Ταγκό των Χριστουγέννων» που έγινε κινηματογραφική ταινία και απέσπασε τις καλύτερες κριτικές και συγκίνησε με μια ιδιαίτερη συναισθηματική γλώσσα το κοινό.