Αγροτικές εξαγωγές: H εξωστρέφεια και τα 3Σ

Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018

Η ανάπτυξη των εξαγωγών των αγροτικών προϊόντων και τροφίμων γενικότερα, πρέπει να εξελιχθεί σε σταθερή στρατηγική και επιλογή των ελληνικών επιχειρήσεων. Πλέον, αναγνωρίζεται διεθνώς η υψηλή αξία της μεσογειακής διατροφής και η ποιότητα και η γεύση των ελληνικών αγροτικών προϊόντων.

Και ενώ η χώρα μας έχει πολλές δυνατότητες, να κεφαλαιοποιήσει αυτή την ευκαιρία και να πρωταγωνιστήσει με τα ποιοτικά προϊόντα της στις διεθνείς αγορές, δεν έχει καταφέρει ακόμη να αξιοποιήσει το αγροδιατροφικό πλεονέκτημα που διαθέτει.

Βασική προϋπόθεση είναι η βελτίωση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας του κλάδου στη χώρα μας. Έχουμε τον όγκο, έχουμε την ποιότητα, έχουμε μύθους να διηγηθούμε, ενσωματώνουμε σταδιακά τις νέες τεχνολογίες. Τα μικρά μας μεγέθη και η πολυδιάσπαση των προσπαθειών, όμως, δημιουργούν πολλά προβλήματα που μας κρατούν συνεχώς πίσω από τον ανταγωνισμό. Ανταγωνισμός, ο οποίος συνεχώς δυναμώνει με επαγγελματικό συντονισμό, μεγάλα μεγέθη, αυστηρές προδιαγραφές και συνεργασίες σε όλα τα επίπεδα.

Για να βελτιώσουμε τη θέση των προϊόντων μας στις αγορές και να κερδίσουμε το στοίχημα της εξωστρέφειας μας λείπουν τα 3Σ: Στρατηγική, Συνεργασία, Συντονισμός.

Συναίνεση, συνεργασία και συμπράξεις κατά μήκος της αλυσίδας παραγωγής τυποποίησης και διακίνησης των αγροτικών προϊόντων είναι το ζητούμενο. Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας, νέοι μορφωμένοι άνθρωποι σε θέσεις-κλειδιά και επικέντρωση στην ουσία, που είναι η εμπορική αξιοποίηση της ελληνικής παραγωγής με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Ευτυχώς όλοι συμφωνούν, κάποιοι ξεκίνησαν ήδη με άμεσες και κοινές δράσεις, πολλοί θα πρέπει όμως να τους ακολουθήσουν.

Μπάμπης Φιλαρδαλής -ypaithros.gr